۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۳۳

توسط نشر افق؛

«نوربرت خرگردن» همراه هفتمین کتاب «استینک» به کتابفروشی‌ها آمد

«نوربرت خرگردن» همراه هفتمین کتاب «استینک» به کتابفروشی‌ها آمد

ترجمه دو کتاب داستانی «نوربرت خرگردن» و «استینک و راه‌پیمایی شبانه زامبی‌ها» برای کودکان، توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشر افق به تازگی دو کتاب داستانی را برای کودکان منتشر و راهی بازار نشر کرده که در گروه کتاب های «فندق» این ناشر جا دارند و هر دو از آثار حوزه ترجمه هستند.

یکی از این دو کتاب،‌ داستان «نوربرت خرگردن» نوشته میشائیل اِنده با ترجمه کتایون سلطانی است که به طور مصور چاپ شده و تصویرگری‌اش به عهده راینهارد میشل بوده است.

داستان این کتاب درباره کرگدنی با نام نوربرت خرگردن است که عقل و شعور درست و حسابی ندارد اما در عوض خیلی زور دارد و بسیار قوی است. هیچ‌کس حریف هیکل قوی نوربرت نمی‌شود و خلاف دیگر کرگدن‌ها دو تا شاخ دارد. این کرگدن این‌قدر وحشتناک است که شیرها و فیل‌ها را هم فراری می‌دهد. بین همه حیوان‌هایی که از نوربرت می‌ترسند،‌ پرنده‌ای کوچک و شجاع پیدا می‌شود که می‌خواهد نوربرت را سر جایش بنشاند...

میشائیل انده نویسنده این کتاب متولد سال ۱۹۲۹ و درگذشته به سال ۱۹۹۵ است. او یکی از نویسندگان کودک و نوجوان ادبیات آلمان است که آثارش به بیش از ۴۰ زبان ترجمه شده و ۲۰ میلیون نسخه از آن‌ها به فروش رفته است.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

این وضعیت دیگر واقعا قابل تحمل نبود!‌ باید هرطور شده جلوی زورگویی‌های نوربرت را می‌گرفتند. در این مورد تمام حیوانات با هم موافق بودند. برای همین تصمیم گرفتند دور هم جمع شوند و فکرهایشان را روی هم بریزند تا شاید راهی برای ادب کردن نوربرت پیدا کنند. اما برای آنکه هیچ‌کس از شرکت‌کردن در این جلسه نترسد،‌تک‌تکشان قول جدی دادند که دشمنی‌ها را کنار بگذارند و در آن جلسه با هم مهربان باشند. چون طبیعی است که خیلی‌ها هیچ رابطه‌ دوستانه‌ای با همدیگر نداشتند.

به این ترتیب شبی از شب‌ها،‌ ته دره‌ای کوچک که کیلومترها از نوربرت دور بود،‌ حیوانات دور هم جمع شدند تا با خیال راحت و بدون دردسر حرف‌هایشان را بزنند.

جناب شیر، ریچاردِ حنجره‌طلایی که قرار بود ریاست جلسه را به عهده بگیرد،‌ از صخره‌ای بالا رفت و در حالی که صدای خُرخُر و مع‌مع و زیغ‌زیغ و نُچ‌نُچ فضا را پر کرده بود، نعره زد:‌ «ساکت!»

فوری سکوت برقرار شد.

این کتاب با ۵۶ صفحه مصور،‌ شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۶ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

دیگر کتاب جدید این ناشر،‌ هفتمین عنوان از مجموعه کتاب‌های شخصیت استینک،‌ برادر شخصیت داستانی جودی دمدمی است که با عنوان «استینک و راه‌پیمایی شبانه‌ زامبی‌ها» به چاپ رسیده است. این کتاب نوشته مگان مک دونالد بوده و با تصویرگری پیتر اچ.رینولدز و ترجمه ریحانه جعفری به چاپ رسیده است.

مک دونالد اولین نوشته خود را در سن ۱۰ سالگی در روزنامه مدرسه اش منتشر کرد. از آن زمان تا امروز، بیش از ۵۰ کتاب برای بچه‌ها نوشته که اتفاقات مربوط به بیشتر آن‌ها را از خاطرات کودکی خودش وام گرفته است. این نویسنده دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته کتابداری از دانشگاه پترزبورگ است. مک دونالد پیش از نویسندگی، در موزه، کتابخانه و کتابفروشی کار کرده است. او مدتی هم نگهبان پارک بوده است.

در این کتاب از مجموعه استینک دمدمی،‌ ابتدا مطلبی در معرفی نویسنده و تصویرگر اثر درج شده و سپس فصول رمان به این ترتیب آمده‌اند:‌ حال به هم‌زن،‌ بوکده،‌ ج.ب.ن چیست؟،‌ کالباس نفرین‌شده زامبیایی،‌ خانم زامبی ناهار،‌ کابوس در خیابان کروآکر،‌ زامبی کروالا،‌ راهپیمایی شبانه زامبی‌ها.

در داستان این رمان،‌فقط یک هفته به چاپ جلد پنجم «کابوس در خیابان زامبی» مانده و وقتی که کتاب چاپ شود،‌ استینک اولین نفری خواهد بود که در صف فروش کتاب قرار می‌گیرد. او می‌خواهد کتاب را بخرد و به راه‌پیمایی شبانه زامبی‌ها برود. استینک و دوست‌هایش لباس زامبی‌ها را درست می‌کنند و می‌خواهند رکورد یک میلیون دقیقه مطالعه را کسب کنند. اما از طرفی استینک گیج شده است چون حرف‌هایی درباره زنده بودن زامبی‌ها شنیده است. حالا با خودش فکر می‌کند که نکند ناگهان سر و کله زامبی‌های واقعی پیدا شود...

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

صورت چارلی مثل شبحی سبز در تاریکی می‌درخشید. با همان یک چشم بازش خیره شد به جودی و منتظر ماند.

جودی تکان خورد و چرخید به پهلو.

تق- تق- تق- تق! دهان عروسک خیمه‌شب‌بازی تق‌تق کرد. جودی یکی از چشم‌هایش را باز کرد.

چارلی زامبی با صدای قورباغه‌ای گفت: «گُرُس-نه. گوشت می‌خواهم. گوشت جو-دی!»

«واااای!» جیغ جودی رفت هوا و لحاف را کشید روی سرش. دوباره جیغ کشید.

استینک داد زد: «ترسیدی!» بعد دوباره با وبستر از مخفیگاهشان پریدند بیرون و با آن لباس‌های خوابشان زدند زیر خنده.

این کتاب هم با ۱۲۰ صفحه مصور،‌ شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۹ هزار تومان به چاپ رسیده است.

کد خبر 4308221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha