۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۵

مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده برگزار شد

مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده برگزار شد

همایش بزرگداشت روز ملی پژوهش در آموزش و پرورش و تجلیل از معلمان پژوهشگر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز همایش بزرگداشت روز ملی پژوهش در آموزش و پرورش با تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برگزیده در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. 

حیدر تورانی رئیس ستاد هفته پژوهش در آموزش و پرورش در ابتدای این مراسم گفت: اطلاعات ما از اجزا پیرامونمان کم است و با کوچکترین ابهام به خطا می افتیم. اوضاع پیرامونمان شفاف نیست و برای درست قضاوت کردن نیازمند محیط شفاف هستیم. 

وی ادامه داد: آنچه را مغز نبیند چشم از دیدنش عاجز است پس بیاید صاحبان دید بلند شویم تا مشکلات را به فرصت تبدیل کنیم. این کار با پژوهش امکان پذیر است. 

سرپرست سازمان پژوهش اظهار کرد: بیاییم با صاحبان دید بلند همراه شویم. پژوهش تجسسی محرک است برای نیل بر حقیقت. این پژوهش بر دو نوع است. یافتن انچه بر دیگران مجهول است و گستردن انچه بر دیگران بر اجمال پدیدار است. 

تورانی بیان کرد: پژوهنده راستین به پژوهشگران بزرگ می آموزد و تقلید کورکورانه ندارد.  تداوم پژوهش کمک می کند فرصت های جدیدی پدید آید. علم دریایی بی حد است و هر حفره ای پر شود، حفره دیگری پدیدار می شود. امروز روز ملی پژوهش است و نیازمند ارج نهادن به پژوهش و پژوهشگاه هستیم و پیوستار پژوهشی لازمه اجرای هر طرحی است.

تورانی ادامه داد: تصمیم‌گیری باید نزد همه افراد به ویژه مدیران و کارشناسان سازمان نه فقط بر قضاوت‌های شهودی و ایمانی بلکه بر یافته‌های پژوهشی استوار باشد و به باور تبدیل شود.

وی تصریح کرد: اغلب مدیرانی که تجربه اندوخته‌اند، بیشتر علاقه و اصرار دارند با تکیه بر یافته‌های ذهنی خود و تجربه‌هایی که دارند اظهارنظر و حتی قضاوت کنند، در حالی که لازم است علاوه بر تجربه‌های شخصی، به مطالعات و یافته‌های پژوهشی نیز اهمیت دهند و تصمیمات خود را بر آنها استوار سازند.

وی افزود: خوشبختانه با تصویب زیرنظام پژوهش و ارزیابی و ظرفیت‌های بسیار خوبی که از طریق این زیرنظام حاصل خواهد شد، امید آن می‌رود که خورشید پژوهش هر روز بهتر از دیروز بدرخشد و نظام آموزشی کشور از آن بهره‌مند شود.

کد خبر 4486107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha