۱ اسفند ۱۳۹۷، ۸:۳۷

رئیس تبلیغات اسلامی شاهرود:

کارگاه بازآموزی و ارتقاء سطح علمی معلمان قرآن شاهرود برگزار شد

کارگاه بازآموزی و ارتقاء سطح علمی معلمان قرآن شاهرود برگزار شد

شاهرود - رئیس تبلیغات اسلامی شاهرود بر ضرورت آگاهی مربیان قرآن از علوم و فنون تربیتی تاکید کرد و گفت: کارگاه بازآموزی و ارتقای سطح علمی این قشر با حضور ۱۸۰ معلم قرآن شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید عبداللهیان شامگاه سه‌شنبه در حاشیه کارگاه بازآموزی مربیان و معلمان قرآن کریم شهرستان شاهرود که با حضور ۱۸۰ معلم قرآن دارای گواهینامه دوره‌های تربیت‌معلم روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، مفاهیم، معلم قرآن پیش‌دبستانی و مربی حفظ قرآن کریم در کانون بسیج شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: ارتقای سطح علمی و دانسته‌های قرآن آموزان در زمره رسالت‌های همیشگی مربیان قرآنی و لازمه آن افزایش سطح شناخت و مهارت‌های مربیان و مدرسان است.

وی همچنین اظهار داشت: آگاهی مربیان قرآنی از علوم و فنون تربیتی و استفاده از روش‌های برتر آموزش و یادگیری یک امر ضروری است.

مطالعه کتب روانشناسی تربیتی پرورشی لازمه کار معلمان قرآن

امام جمعه موقت شاهرود بیان کرد: یکی از راه‌هایی که می‌تواند به ارتقای سطح آگاهی‌های معلمان قرآن در سطوح مختلف کمک کند، مطالعه کتب روانشناسی تربیتی پرورشی و فراگیری فنون تدریس است که معلم قرآن را قادر خواهد ساخت تا با توجه به نیازها و ویژگی‌های روان‌شناختی، مدیریت کلاس را در دست بگیرد.

عبداللهیان خواستار استفاده از روش‌های جدید برای تدریس قرآن کریم توسط مربیان شد و افزود: یک معلم و مربی قرآنی زمانی می‌تواند در کار خود بدرخشد که توانمندی خود را درزمینه‌های کمی و کیفی آموزش ارتقا و سپس آن را به کار ببندد که لازمه این امر آشنایی کامل به ماهیت آموزش قرآن کریم است.

وی گفت: مربیان قرآنی برای رشد و شکوفایی استعدادهای فطری قرآن آموزان، به شناخت اصول علمی و مهارت‌های عملی یک تدریس مناسب مجهّز باشد.

ضرورت به روزرسانی اطلاعات و دانش معلمان قرآن 

رئیس تبلیغات اسلامی شاهرود یادآور شد: معلمان قرآنی اگر شروع کلاس خود را با شورونشاط مثلاً با یک داستانی جذاب از قرآن و یا ذکر زندگی‌نامه بزرگان حوزه علوم قرآنی و دین به‌مثابه الگوهای تربیتی و دینی آغاز کنند می‌توانند تاثیر بیشتری روی مخاطبان بگذارند.

عبداللهیان افزود: استعدادیابی صدا، صوت و لحن، از حفظ خوانی، روخوانی و روان خوانی در فرایند آموزش قرآن کریم باید مرحله به مرحله انجام شود و روش تدریس بر اساس ظرفیت و توان و استعداد مخاطبان انتخاب شود و از سوی دیگر تاکید ما این است که معلمان قرآنی خودشان هم باید هر سال چندین مرتبه در دوره‌های بازآموزی شرکت کنند و اطلاعات و دانش خود را به روزرسانی کنند تا بتوانند برای مخاطبان و متعلمان برنامه‌ریزی بهتری را در زمینه آموزشی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این کارگاه که به همت اداره تبلیغات اسلامی شاهرود برگزار شد ۱۸۰ مربی قرآنی از سراسر شهرستان حضور داشتند.

کد خبر 4546873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha