۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۲۴

نفرات برگزیده هفتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن اعلام شدند

نفرات برگزیده هفتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن اعلام شدند

نفرات برگزیده هفتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم از سوی شورای عالی قرآن اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با جمع‌بندی آزمون‌های هفتمین دوره ارزیابی و اعطای گواهی‌نامه تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم، نفرات برگزیده معرفی شدند.

بنابر گزارش دبیرخانه ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم، در دوره هفتم از مجموع ۴۶۰ نفر شرکت کننده، که مراحل مختلف آزمون‌های نظری، مصاحبه و تلاوت را پشت‌سر گذاشتند، در نهایت ۳۶ نفر در بخش قاریان و  ۸ نفر در بخش مدرسان موفق به دریافت گواهی‌نامه تخصصی در یکی از سطوح ۲ تا ۴ شدند.

نفرات برگزیده می‌توانند از اول اردیبهشت ماه ۹۸ نسبت به دریافت گواهی‌نامه مربوطه که به تأیید رییس شورای عالی قرآن و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است، اقدام نمایند.

آزمون مرحله سوم (نظری) هفتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان در حسینیه الزهرا (س) واقع در مجتمع امام خمینی (ره) تهران، با حضور۱۳۴ نفر از راه یافتگان به این مرحله شامل ۴۵ نفر در بخش مدرسان و ۸۹ نفر در بخش قاریان برگزار شد.

در آزمون امسال قاریانی سرشناس و عنوان‌داری چون سیدمصطفی حسینی، مهدی حسنی، مهدی شجاع، مختار دهقان، سعید حاجیان، مجتبی محمدبیگی، مهدی شایق، حسین پورکویر و مسعود نوری حضور داشتند.

برگزاری این مرحله به منظور ارزیابی مهارت های نظری و تئوری قاریان و مدرسان در مباحث مختلفی از جمله صوت، لحن، تجوید، وقف و ابتدا، قرائات، علوم قرآنی و… بود.

یادآور می‌شود، هفتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم، اردیبهشت‌ماه امسال با ثبت نام از متقاضیان در سه مرحله آغاز شد.

کد خبر 4551893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha