۲۵ اسفند ۱۳۸۵، ۱۸:۵۳

شهردار تهران در مراسم اختتامیه نمایشگاه بزرگ پیامبر اعظم (ص) :

سیره نبوی باید در زندگی ایرانیان نهادینه شود / مشکل فرهنگی ما قرارگرفتن رقابت به جای رفاقت است

سیره نبوی باید در زندگی ایرانیان نهادینه شود / مشکل فرهنگی ما قرارگرفتن رقابت به جای رفاقت است

شهردار تهران با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن سیره نبوی در زندگی ایرانیان گفت : درحالیکه مشکل فرهنگی ما انتشار نفاق ، دورویی ، تهمت و رقابت به جای رفاقت است ، تعدادی از افراد به اشتباه دغدغه بلندی موی جوانان و پوشیدن شلوار جین را دارند .

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد باقر قالیباف امروز بعد ازظهر در مراسم اختتامیه نمایشگاه بزرگ پیامبر اعظم ( ص) که با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و ستاد بزرگداشت پیامبر اعظم ( ص) در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برگزار شد در خصوص اهمیت پرداختن به اخلاق نبوی در کشور توضیحاتی را ارائه کرد .

شهردار تهران با تاکید بر این که حرکت هایی مانند این نمایشگاه در سال پیامبر اعظم (ص) در جامعه کمتر دیده شده گفت : مکارم اخلاقی پیامبر ( ص) باید در دستور کار مدیران کشوری قرار بگیرد چرا که جامعه بدون این اصول به پوچی می رسد .

قالیباف با تاکید براینکه داشتن نگاه پیامبرگونه به تمام مسائل جامعه شدنی است افزود : برخلاف تصوره عده ای که می گویند در عصر کنونی نمی توان با این روش جامعه را اداره کرد و با استناد به ارزشهای دوره دفاع مقدس در می یابیم که می توان با درک تمام  ابعاد آن دوره به چنین درجه ای نائل شد .

شهردار تهران عدالت را به معنای قرار گرفتن هر چیزی در جای خود دانست و گفت : وای بر مدیریتی که حقی را فدای مصلحتی کند .

وی مهم ترین شاخصه زندگی پیامبر اسلام (ص) را ویژگی های اخلاقی ایشان دانست و ادامه داد : جوامع با شیوع حسادت ها و کینه ورزی ها به نیکبختی نخواهند رسید بنابراین اگردر جامعه ای تمام امکانات علمی و پیشرفت موجود باشد اما پایداری در اخلاق اسلامی وجود نداشته باشد آن جامعه به سعادت نخواهد رسید .

قالیباف برداشتن ایمان و روحیه دفاع مقدس در وجود تمام مدیران و افراد جامعه تاکید کرد و افزود : بدون الگو گرفتن از سیره نبوی پیروزی های یک جامعه به دست نمی آید .

کد خبر 461974

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha