۱۴ فروردین ۱۳۸۶، ۱۱:۴۸

رشد اسلام در کانادا بیش از سایر ادیان است

رشد اسلام در کانادا بیش از سایر ادیان است

رئیس مرکز اسلامی کانادا طی سخنرانی خود در عربستان با بیان اینکه دین مبین اسلام سریعتر از ادیان دیگر در کانادا اشاعه یافته است، گفت: پس از حادثه 11 سپتامبر هر کس که مسلمان می شد، با دلایل عقلانی و منطقی و با شناخت کامل از اسلام به این دین روی می آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسلامیک نیوز، ابراهیم میلباری رئیس مرکز اسلامی کانادا در بخش زنان مجمع جهانی جوانان مسلمان درباره "اسلام در غرب و مسائل مسلمانان" در جده سخنرانی کرد و گفت: اسلام از ادیانی است که جای خود را در میان اقشار مختلف مردم کانادا باز کرد و به سرعت در این کشور اشاعه یافته است.

وی با بیان اینکه پس از حادثه 11 سپتامبر فشار رسانه ای و سیاسی بر مسلمانان افزایش یافت، اظهار داشت: پس از این حادثه ناگوار شرایط بر مسلمانان کشورهای اروپایی سخت شد، به طوری که هر کس که می خواست مسلمان شود، ابتدا باید این دین را به صورت کامل بررسی می کرد و تنها کسانی که حقیقت اسلام را می شناختند، مسلمان می شدند.

رئیس مرکز اسلامی کانادا افزود: از این رو در مراکز اسلامی کانادا مسلمانان جدید به شکل منطقی و عقلانی به اسلام روی آورده و شناخت واقعی از اسلام دارند.

ابراهیم میلباری درباره زندگی مسلمانان در غرب و نقش فعال آنها در معرفی دین خود اشاره و تصریح کرد: کتابهایی نیز در زمینه معرفی اسلام در کانادا نوشته شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 30 سال است که در کانادا زندگی می کند، اعلام کرد: هنگامی که در سال 1969 به کانادا آمدم در مسجد شهر تورنتو تنها یک مسجد بود که 3 نفر در آن نماز می خواندند، اما اینک گروههای بسیاری در این مسجد نماز می خوانند که افزایش جمعیت منجر شده تا برخی، از شدت ازدحام خارج از مسجد نماز بخوانند.

رئیس مرکز اسلامی کانادا تأکید کرد که جوانان و جوانان ثروتهای امتها و ملتها به شمار می روند که آنها بار این دین را حمل می کنند پس باید در حمایت از آنها کوشید.

مسلمانان کانادا 9/1 درصد جمیعت 8/32 میلیونی کانادا را تشکیل داده اند و اسلام پس از مسیحیت دومین دین بزرگ کانادا به شمار می رود.

کد خبر 465067

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha