۱۷ فروردین ۱۳۸۶، ۱۹:۳۵

ادعاهای چند تن از نظامیان متجاوز انگلیسی پس از بازجویی مخفیانه در کشورشان

ادعاهای چند تن از نظامیان متجاوز انگلیسی پس از بازجویی مخفیانه در کشورشان

تعدادی از نظامیان انگلیسی که پس از ورود غیر قانونی به آبهای سرزمینی ایران، روز چهارشنبه( 15 فروردین) از سوی کشورمان آزاد شدند ؛ امروز در انگلیس مدعی شدند که اعترافات آنها مبنی بر ورود غیر قانونی به آبهای منطقه ای ایران، تحت فشار صورت گرفته است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه های ماهواره ای الحره و الجزیره، ملوانان انگلیسی که امروز در پایگاهی نظامی واقع درجنوب غرب انگلیس سخن می گفتند؛ با وجود اعتراف قبلی به ورود غیر قانونی به آبهای سرزمینی ایران، ادعا کردند که  دستگیری آنها در آبهای عراق صورت گرفته و نیروهای نظامی ایران با محاصره قایق این گروه آنها را مجبور به تسلیم کردند.

آنها در ادامه ادعاهای خود گفتند : افراد و نیروهای ایرانی دارای تجهیزاتی بسیار پیشرفته بودند و گروه را وادار به تسلیم کردند .اعضای این گروه متجاوز از اینکه نیروهای ایرانی بعد از بازداشت به آنها دست بند زده و چشم های آنها را بسته اند ، اظهار گله کردند.

به ادعای ملوانان انگلیسی آزاد شده، هیچ گونه اطلاعاتی از خارج از زندان به آنها نمی رسید و آنها به لحاظ اطلاعات از بیرون در وضعیت نامناسبی بودند.

"فلیکس کارمن" یکی از این نظامیان انگلیسی مدعی شد : ما بر اثر فشارهای روانی که به ما وارد می شد به ورود به آبهای ایران اعتراف کردیم.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت : ما هیچ اطلاعات مهمی را به ایرانی ها منتقل نکرده ایم.

 گرچه یکی از نظامیان انگلیسی، رفتار ایرانی ها و نحوه پذیرایی از آنها را خوب توصیف کرد، اما یکی دیگر از این نظامیان انگلیسی  ادعا کرد که بازداشت آنها، غیرقانونی و ناخوشایند بوده است.

اعاهای نظامیان انگلیس نشان می دهد که ظاهرا این متجاوزان در حالیکه به محض ورود به کشور خودشان قرنطینه و بازجویی شده اند ، انتظار داشته اند تا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی ایران در هتل های پنج ستاره اسکان یافته و با آنها مانند میهمانان ویژه برخورد شود.

کارشناسان معتقدند اظهارات نظامیان متجاوز انگلیسی بعد از بازجویی در انگلستان تحت فشار های روانی لندن به آنها بوده است ، چرا که افراد یاد شده سخنان خود رابه دقت و  از روی نوشته ادا می کردند.

15 ‬نظامی انگلیسی بازداشت شده که از سوی جمهوری اسلامی ایران آزاد شده بودند، صبح پنجشنبه 16 فروردین، تهران را با پرواز "بریتیش ‌ایرویز" به مقصد لندن ترک کردند.

مرزبانان دریایی ایرانی، سوم فروردین این 15 نظامی انگلیسی را پس از ورود غیرقانونی به آبهای سرزمینی ایران، بازداشت کرده بودند.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران چهرشنبه گذشته در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: ملت کریم ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران در عین اقتدار برای محاکمه نظامیان انگلیسی، این 15 نفر را مورد بخشش قرار می دهد.

نظامیان آزاد شده انگلیسی در حالی امروز مدعی شدند در آبهای منطقه ای ایران دستگیر نشده اند که چند تن از آنها به هنگام حضور درایران به صراحت در گفتگوهای تلویزیونی به ورود غیر قانونی به آبهای سرزمینی ایران اعتراف کردند.

کد خبر 466490

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha