۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۱

توسط انتشارات به‌نشر؛

«یک روایت معتبر درباره روابط ایران و مبارزان فلسطینی» چاپ شد

«یک روایت معتبر درباره روابط ایران و مبارزان فلسطینی» چاپ شد

کتاب «یک روایت معتبر درباره روابط ایران و مبارزان فلسطینی»نوشته امیرحسین حسینی توسط انتشارات به‌نشر منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «یک روایت معتبر درباره روابط ایران و مبارزان فلسطینی» نوشته امیرحسین حسینی به‌تازگی و همزمان با همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، توسط انتشارات به‌نشر منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتابی یکی از عناوین مجموعه «یک روایت معتبر» است که این‌ناشر چاپ می‌کند.

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران کانون مبارزه با اسرائیل از جهان عرب به ایران منتقل شد و جمهوری اسلامی قلب تپنده مقاومت اسلامی علیه اسرائیل شد. پرچم مبارزه‌ای را که سران کشورهای عربی ناجوانمردانه به زمین گذاشته بودند، امام راحل با شهامت به دست گرفت و به مبارزات ملت فلسطین هویت اسلامی بخشید. ۱۹ سال پیش در چنین روزی «محمد الدوره» نوجوان فلسطینی با حمله ناجوانمردانه صهیونیست‌ها به شهادت رسید و برگی دیگر از جنایات رژیم صهیونیستی رقم خورد. نهم مهر در تقویم جمهوری اسلامی ایران به یاد شهادت مظلومانه این نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی روز «همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی» نامگذاری شده است.

کتاب «یک روایت معتبر درباره روابط ایران و مبارزان فلسطینی» با هدف بررسی چگونگی روابط میان ایران و رژیم صهیونیستی در دوران پهلوی و تغییر این روابط و لزوم حمایت از مردم مظلوم فلسطین پس از پیروزی انقلاب اسلامی نوشته شده است. این‌کتاب در آغاز با بررسی چگونگی مهاجرت یهودی‌ها به فلسطین، تمایل محمدرضا پهلوی به برقراری روابط با اسرائیل، گسترش رابطه ایران با اسرائیل در دوران پهلوی، روابط ایران و اسرائیل در زمینه نفت، نظامی و امنیتی، فرهنگی، کشاورزی و تجاری در دوران پهلوی و محرمانه‌بودن این روابط در آن زمان اشاره می‌کند.

در بخش بعدی کتاب، به پایان روابط ایران و اسرائیل همزمان با سقوط رژیم شاهنشاهی و موضع‌گیری امام خمینی(ره) درباره فلسطین و رژیم صهیونیستی، رابطه با فلسطین پس از پیروزی انقلاب، چگونگی شکل‌گیری روز جهانی قدس، تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر مبارزان فلسطینی و ... پرداخته می‌شود.

این‌کتاب با ۶۶ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۹ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4734991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha