۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۲۱

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک کشور:

۷ هزار واحدتولیدی در کشور به چرخه تولید بازگشته است

 ۷ هزار واحدتولیدی در کشور به چرخه تولید بازگشته است

زنجان-مدیرعامل سازمان صنایع کوچک کشور گفت: طی سال‌های گذشته ۷ هزار واحد به چرخه تولید بازگشته است و امسال حدود یک هزار و ۳۵۰ تا یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی وارد چرخه تولید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن صالحی‌نیا ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران ، با بیان اینکه در حال حاضر ۴۴ هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور مستقر هستند، گفت: حدود ۸۱۶ شهرک در حال بهره‌برداری در مجمومه فعالیت دارند که بالای ۹۳ درصد آنها کوچک و درصد جزئی از این واحدها بزرگ است و واحدهای راکد در شهرک‌های صنعتی ۲۳ درصد است. 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک کشور گفت: طی سال‌های گذشته ۷ هزار واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته و امسال نیز حدود یک هزار و ۳۵۰ تا یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی وارد چرخه تولید می شود. 

 صالحی‌نیا ابراز کرد:  از کل واحدهای موجود در شهرک‌های صنعتی ۲۳ درصد واحدهای تولیدی از ۳۰ تا ۴۵ درصد فعالیت دارند که ارتقای ظرفیت آنها در برنامه است و مابقی۵۰ تا ۷۰ درصد فعالیت دارند.

وی به اقدامات صورت گرفته در زمینه ایجاد خوشه‌های صنعتی اشاره کرد و یادآور شد: برنامه وزارت این است که بر اساس موقعیت مکانی خوشه‌ها ایجاد شود و در این میان طی  دو هفته‌ آینده صدمین خوشه صنعتی افتتاح می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک کشور به عارضه‌یابی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی  اشاره کرد و گفت: در این زمینه مطالعات در حال انجام است.

صالحی نیا ابراز کرد:  باید برای تداوم فعالیت واحد تولیدی که به چرخه تولید بازگشته اند، تلاش و برنامه ریزی ویژه انجام شود.

کد خبر 4759910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha