۲۰ آبان ۱۳۹۸، ۲۲:۱۹

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان:

۷۰۰ هزار کتاب در ۷ ماهه نخست امسال در خوزستان امانت داده شد

۷۰۰ هزار کتاب در ۷ ماهه نخست امسال در خوزستان امانت داده شد

اهواز- مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: در هفت ماهه نخست امسال ۷۰۰ هزار کتاب توسط اعضای کتابخانه های عمومی استان به امانت برده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور کوهی رستمی شامگاه دوشنبه در نشست متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی با موضوع « به اشتراک گذاری تجربه های خواندن» در کتابخانه مرکزی خوزستان اظهار کرد: همایش ملی کارکردهای اجتماعی فروردین ماه ۹۹ به منظور ایجاد ارتباط بین کتابخانه ها و محیط های اجتماعی برقرار می شود.

وی افزود: ۸۵۰ هزار امانت در سال۹۶  و در سال ۹۷ یک میلیون و دویست هزار امانت و در هفت ماهه نخست سال ۹۸ بیش از ۷۰۰ هزار امانت داشتیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به علت افزایش بی سابقه میزان امانت کتاب در ۷ ماهه نخست سال جاری، تصریح کرد:  بیشترین امانت کتاب توسط کودکان و نوجوانان و به علت ایجاد بخش کودکان و نوجوانان در کتابخانه های عمومی خوزستان بوده است.

کوهی رستمی با بیان این که باید در بخش کودک و نوجوان در حوزه کتاب‌خوانی و مطالعه سرمایه گذاری کنیم، تأکید کرد: باید در حوزه کتاب کتاب‌خوانی و کتابداری متناسب با شرایط اجتماعی روز حرکت کنیم.

وی گفت: تبدیل کتابخانه ها به مراکز فرهنگی و اجتماعی رویکرد اصلی کتابخانه های عمومی خوزستان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ادامه داد: تجربه ما در چند سال گذشته در حوزه کتابداری به ما نشان می دهد که تغییر نگرش در حوزه کتابداری و کتابخانه رخ داده است.

 کوهی رستمی گفت: کتابخانه ها دیگر صرفا محلی برای امانت دادن کتاب و مطالعه نیستند و نگاه سنتی به کتابخانه ها منسوخ شده است.

کد خبر 4769739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha