۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۲۱:۱۰

احمدی نژاد در بم :

غرب با جنگ روانی نمی تواند نظر خود را بر ملت ایران تحمیل کند / پتروشیمی بم تاسیس می شود

غرب با جنگ روانی نمی تواند نظر خود را بر ملت ایران تحمیل کند / پتروشیمی بم تاسیس می شود

رئیس جمهور مردم بم را نماد مقاومت، صبر و سازندگی ملت ایران و وارثان عشق و ایمان توصیف و تاکید کرد: دولت برای این شهر تصمیمات مهمی با محوریت ایجاد اشتغال پایدار و رفع بیکاری جوانان اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به کرمان، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور که امشب در جمع مردم بم در مجموعه ورزشی تیپ یکم سید الشهداء این شهر سخن می گفت، اظهار داشت: امروز بم حیات بالنده وسازنده خود را باز یافته و زندگی مردم پر نشاط و پر امید در آن جریان دارد.

وی افزود: بم شهری رو به پیشرفت است و با افتخار می توان گفت که چون نگینی در قلب کویر می درخشد و با نخل های سربلند و انسانهای مومن و سروقامت خود فریاد می زند من زنده هستم و خواهم بود.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز صدای رسا و افتخار آفرین الله اکبر، از مساجد و ماذنه های بم به گوش می رسد و همه مردم این دیار، با دلی ایمانی و اراده استوار و گام مستحکم در مسیر سازندگی بم و برپایی حرکت طیبه اسلامی قدم بر می دارند تا شهری نمونه بسازند.

احمدی نژاد ادامه داد: پیشرفت ایران برعهده همه آحاد ملت بویژه جوانان است واین کار همدل و کار و تلاش و توکل بر خدا و عدالت می طلبد و بم پیشاپیش این حرکت در رشد، کمال جویی و کسب اخلاق حسنه، هنر، علم و ادب و تلاش و تولید الگوی همه ملت های دنیاست.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دشمنان ملت ایران که با پیشرفت این سرزمین مخالف هستند نگران سلاح و بمب اتم نیستند بلکه نگران استعدادهای خلاق و ایمان عمیق و اراده استوار و بازوان توانمند جوانان ما هستند.

احمدی نژاد تصریح کرد: آنها از مسیر خدایی منحرف شده و راه زورگویی و سلطه جویی و انحصار طلبی و زیاده خواهی را در پیش گرفته اند اما باید بدانند که تنها راه نجات و حل مشکلات موجود، بازگشت به مسیر الهی و خداپرستی و احترام به حقوق ملت ها و قانون است.

وی تصریح کرد ایران اهل گفتگو و منطق است و از هر گونه مذاکره در شرایط عادلانه، برابر و احترام آمیز استقبال می کند اما اگر غربی ها تصور می کنند با فشار و جنگ روانی وکاغذ پراکنی می توانند نظر خود را بر ملت ما تحمیل کنند، سخت در اشتباه هستند و از این اشتباه خود پشیمان خواهند شد.

رئیس جمهور در بخش پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه هیات دولت در جلسه این هفته خود که در استان کرمان برگزار می شود تصمیمات مهمی اتخاذ خواهد کرد تخصیص بیش از 100 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای طرح های زود بازده اشتغال زا ویژه جوانان بمی و ارتقای مراکز آموزش عالی این شهر را از جمله آنها عنوان کرد.

احمدی نژاد همچنین از تلاش دولت برای راه اندازی پتروشیمی بم و اتخاذ تصمیم مناسب برای گاز رسانی به این شهر و همچنین ایجاد مجتمع کشاورزی و مرکز تحقیقات خرما و تامین اعتبار برای سد مخزنی و شبکه آبیاری نسا در بم خبر داد.

پیش از سخنان رئیس جمهور امام جمعه و فرماندار شهر بم و نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی سخنرانی کردند .

احمدی نژاد دقایقی پیش به کرمان بازگشت. 

کد خبر 479987

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha