۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۴۳

معاون عمرانی استاندار سمنان:

سمنان کمترین برخورداری را از اعتبارات ملی دارد

سمنان کمترین برخورداری را از اعتبارات ملی دارد

گرمسار - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: باتوجه به جمعیت کم استان نسبت به وسعت زیاد آن در کشور، کمترین برخورداری به لحاظ بودجه از اعتبارات ملی، اختصاص به این استان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر فخری ظهر چهارشنبه در نشست همایش شهرداران استان سمنان به میزبانی شهرداری گرمسار ضمن بیان اینکه سمنان با توجه به وسعت و جمعیت کمترین برخورداری به لحاظ بودجه را از اعتبارات ملی دارد، اظهار داشت: باید راه‌های افزایش درآمد را داشته باشیم که یکی از آن‌ها تقویت شهرداری‌ها است.

وی بابیان اینکه انتظار ما این نیست که همه شهرداران در بودجه متخصص باشند، اما باید چهارچوب‌های بودجه را بشناسند، افزود: شهرداران باید در حوزه بودجه دارای اطلاعات باشند تا بتوانند بودجه خوب و منسجمی را برای یک سال ارائه و هدف و راه شهرداری را به‌درستی تعیین کنند.

بودجه غیرواقعی شهرداری‌ها را متضرر می‌کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با اشاره به اینکه شهرداران باید بودجه‌ها را واقعی ببیند، تصریح کرد: بودجه غیرواقعی شهرداری‌ها را متضرر می‌کند و این بودجه قابلیت اجرایی ندارد، لذا این امر به‌عنوان ضعف مدیریتی شهردار محسوب می‌شود.

فخری با تأکید بر اینکه خدمات شهرداری‌ها ویترین خدمات دولت است، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها باید در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی با برنامه‌ریزی دقیق و عملیاتی فعالیت کنند.

وی بابیان اینکه توزیع عادلانه اعتبارات با توجه به وسعت مناطق باید در دستور کار این سازمان قرار گیرد، افزود: شهرداری‌ها موظف هستند نیازهای هر شهر را شناسایی و خدمات را متناسب با نیازها به عموم مردم ارائه کنند.

توجه ویژه دولت به حقوق و مزایای کارکنان شهرداری‌ها

معاون استاندار سمنان با اشاره به اینکه برخی از قوانین شهرداری‌ها مربوط به سنوات گذشته است، یادآور شد: لایحه خودکفایی در سال ۶۲ بررسی و در سال ۹۸ مصوب شد و این در حالی است که اجرای آن در زمان فعلی کاربردی ندارد و لازم است قوانین متناسب با زمان تدوین شوند.

فخری جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها را از اولویت‌های مهم و اساسی برشمرد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌تواند بسیاری از مشکلات مالی شهرداری‌ها را در عرصه عمران و آبادی رفع کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان سمنان بیان کرد: شهرداری‌ها دارای بیشترین نیروی انسانی هستند و این در حالی است که کمترین حقوق دریافتی متعلق به کارکنان شهرداری‌ها است این امر نیازمند توجه ویژه دولت برای ایجاد امید و انگیزه به خدمت‌رسانی مطلوب‌تر توسط این سازمان به عموم مردم است.

کد خبر 4801417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha