۷ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۲۰

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:

۱۲۵ هزار واحد مسکونی ناایمن در روستاهای گلستان وجود دارد

۱۲۵ هزار واحد مسکونی ناایمن در روستاهای گلستان وجود دارد

گرگان- مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: ۱۲۵ هزار واحد مسکونی ناایمن در روستاهای گلستان وجود دارد.

محمدتقی زمانی نژاد در خصوص آخرین آمار عملکرد ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: طبق ارزیابی بنیاد مسکن استان ۲۲ هزار و ۱۸۳ واحد در سیل دچار خسارت شد که هفت هزار و ۷۰۷ واحد آن نیازمند احداث مجدد بود.

زمانی نژاد از اتمام عملیات تعمیر واحدهای خسارت دیده خبرداد و اضافه کرد که عملیات عمرانی واحدهای احداثی هم در حال انجام است.

وی افزود: در مجموع تاکنون مالکان ۲۸ هزار و ۶۸۳ واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده که از این تعداد ۲۷ هزار و ۶۰۰ نفر موفق به عقد قرارداد شدند.

زمانی نژاد همچنین گفت که تاکنون ۱۵۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به ۲۹ هزار و ۶۸۴ مالک واحد خسارت دیده پرداخت شده است.

وی در خصوص واحدهای احداثی توضیح داد که سه هزار و ۴۱۶ واحد در مرحله آواربرداری، هفت هزار و ۲۴۸ واحد در مرحله پی کنی، ۶ هزار و ۳۸۴ واحد در مرحله اجرای فونداسیون، پنج هزار و ۵۵۴ واحد در مرحله اجرای اسکلت و چهار هزار و ۱۵۳ واحد در مرحله اجرای سقف بوده و عملیات عمرانی دو هزار و ۹۴۳ واحد هم به پایان رسیده یا در مرحله دیوارچینی است.

زمانی نژاد بیان کرد: تاکنون ۴۵ هزار تن سیمان رایگان اهدایی رهبر معظم انقلاب بین سیل زدگان توزیع شده است.

وی همچنین با اشاره به هفته ایمنی در برابر زلزله گفت: ۱۲۵ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در روستاهای گلستان وجود دارد که این افراد با دریافت تسهیلات کم بهره می توانند خانه های خود را مقاوم سازی کنند.

زمانی نژاد افزود: به مناسبت هفته ایمنی به طور نمادین در هر شهرستان استان یک واحد مقاوم سازی شده افتتاح شد و ۳۵ روستا هم ایمن سازی شده اند.

کد خبر 4807919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha