۱۰ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۲۵

مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

گزارش کیک‌های قرص‌دار به موازات کشور کاهش یافته است

گزارش کیک‌های قرص‌دار به موازات کشور کاهش یافته است

کرمانشاه_ مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کاهش گزارش کیک‌های قرص‌دار به موازات کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار مستوفی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بررسی کیک‌های قرص دار یکی از دانشگاه‌های پیشرو در کشور بود به گونه‌ای که نمونه قرص‌های مشاهده شده در استان‌های لرستان و کردستان را نیز مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: قرص‌های تعبیه شده داخل کیک‌ها بیشتر خانگی بود که هیچ گونه مسمومیتی ایجاد نمی‌کند البته در صورت مصرف زیاد سبب مسمومیت خواهد شد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: همچنین ۲ مورد قرص در کیک‌های فله‌ای و کارگاهی نیز مشاهده شد که پیدا است هدف این افراد ضربه زدن به اقتصاد ملی کشور است، زیرا کشور ایران یکی از کشورهای موفق در صادرات کیک و کلوچه است.

مستوفی با بیان اینکه همچنین یک مورد قرص در پاستیل نیز مشاهده شده است، گفت: در حال حاضر موارد گزارش کیک‌های قرص دار به موازات کشور کاهش یافته است.

این مسئول درباره نحوه اطمینان از برچسب اصالت کالا تصریح کرد: با مراجعه به سامانه www.TTAC امکان استعلام محصولاتی وارداتی اعم از آرایشی-بهداشتی، مواد غذایی و … فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: استعلام برچسب اصالت محصولات داخلی از طریق سامانه مذکور تا پایان سال جاری امکان پذیر است و در این راستا باید معاونت‌های غذا و دارو استان‌ها نسبت به وارد کردن اطلاعات پروانه‌های صادر شده محصولات و بروز رسانی سامانه اقدام کنند.

کد خبر 4812450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha