۲۱ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۰۶

نماینده ولی فقیه در استان:

مردم نباید در بلاتکلیفی وقف بودن و یا نبودن زمین‌هایشان باشند

مردم نباید در بلاتکلیفی وقف بودن و یا نبودن زمین‌هایشان باشند

قزوین- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت:باید تکلیف زمین‌هایی که بر سر وقف بودن و یا نبودن آنها اختلاف نظر وجود دارد خیلی سریع روشن شود تا مردم از استرس و بلاتکلیفی خارج شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر شنبه در دیدار حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: حوزه اوقاف در شهرهای کهنی نظیر قزوین، با پیچیدگی‌ها و سختی‌های بیشتری مواجه است و این موضوع حساسیت‌های کار و وظیفه مسئولان را بیشتر می‌کند.

وی مدیریت در عرصه اوقاف را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: نیروهای کهنه کار و با سابقه‌ای که در عرصه اوقاف سالهاست فعالیت می‌کنند، اگر متدیّن باشند سرمایه‌ای برای این عرصه محسوب می‌شوند، در غیر این صورت به این فضا آسیب وارد می‌کنند.

امام جمعه قزوین اعتماد مردمی را بزرگ‌ترین سرمایه اوقاف عنوان کرد و افزود: مدیران و مسئولان اوقاف باید مراقب باشند تا اعتماد عمومی در این عرصه آسیب نبیند چرا که مردم می‌خواهند سرمایه‌های خود را به آنها بسپارند و اگر اعتماد عمومی آسیب ببیند، حوزه وقف نیز دچار آسیب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین روان‌سازی مسائل مربوط به موقوفات و مشکلاتی که مردم در آنها با حوزه وقف مواجه هستند را یکی از کارهای مهم و ضروری اوقاف برشمرد و تأکید کرد: باید تکلیف زمین‌هایی که بر سر وقف بودن، و یا نبودن آنها اختلاف نظر وجود دارد خیلی سریع روشن شود تا مردم از استرس و بلاتکلیفی خارج شوند.

وی با تأکید بر اینکه باید امور مردمی که به وقف گره خورده تسهیل شود، خاطرنشان کرد: این شرایط خوبی نیست که مردم برخی مناطق استان قزوین، نظیر شهر الوند و منطقه زیاران سال‌هاست با مسئله وقف دست به گریبان هستند و مسئولانی که وقف این منطقه در حوزه کاری آنهاست، تکلیف مردم را روشن نمی‌کنند و مردم بخاطر این بلاتکلیفی در استرس و نگرانی قرار دارند.

کد خبر 4822556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha