۲۶ دی ۱۳۹۸، ۸:۱۴

مدیرکل اوقاف گلستان مطرح کرد

برگزاری سوگواره یاس نبوی در ۴۰ بقعه گلستان

برگزاری سوگواره یاس نبوی در ۴۰ بقعه گلستان

گرگان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از برگزاری ویژه برنامه های سوگواره یاس نبوی در ۴۰ بقعه متبرکه گلستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد اظهارکرد: استان گلستان با داشتن ۱۲۳ بقعه متبرکه از استان هایی است که در مسیر جاده اصلی منتهی به مشهد مقدس قراردارد از اینرو در ایام فاطمیه عزاداران زیادی جهت سفر به مشهد مقدس، زمانی را در امامزادگان و بقاع متبرکه سپری خواهند کرد.

وی از برگزاری سوگواره یاس نبوی در ۴۰ بقعه گلستان خبرداد و افزود: به همین دلیل سعی می کنیم با دعوت از سخنرانان و مداحان برجسته استانی برنامه هایی پرمحتوا را داشته باشیم.

سلیمانی فرد گفت: متاسفانه در استان گلستان تعداد موقوفات در باب عزاداری و اطعام دهی شهادت حضرت فاطمه (س) بسیار کم است و با دعوت از خیرین و همچنین با تبلیغ و ترویج وقف های مشارکتی و دسته جمعی می توانیم در راستای وقف های جدید با نیت عزاداری و اطعام دهی شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها قدم برداریم.

وی از مهمترین اهداف برنامه های ایام فاطمیه را تقویت بعد اجتماعی خدمات بقاع متبرکه، توجه به محرمان و اقشار آسیب پذیر، ترویج فرهنگ صدقه به نیابت از اهل بیت علیهم السلام و تقویت رابطه عاطفی با ایشان به وسیله انفاق تحقق بیشتر منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی دانست.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان افزود: در فاطمیه امسال با توجه به سیاست های ابلاغی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در قالب امور خیریه توسط مراکز افق هر یک از امامزادگان شاخص استان حداقل ۱۸ بسته غذایی، به تعداد سال های عمر با برکت حضرت زهرا سلام الله علیها تهیه و توزیع می شود.

وی بیان کرد: طبق سنوات گذشته تعداد ۸۰ مبلغ بومی، مستقر و اعزامی از قم در امامزادگان و بقاع متبرکه استان گلستان ویژه شهادت حضرت فاطمه صدیقه سلام الله علیها خواهیم داشت.

کد خبر 4827028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha