۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۴۰

با حضور معاون عمرانی نهادکتابخانه های استان تهران؛

اولین کتابخانه روستایی دماوند در روستای سربندان افتتاح شد

اولین کتابخانه روستایی دماوند در روستای سربندان افتتاح شد

دماوند- اولین کتابخانه روستایی دماوند با حضور معاون عمرانی نهادکتابخانه های استان تهران در روستای سربندان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی امیری ظهر شنبه در مراسم افتتاح اولین کتابخانه روستایی شهرستان دماوند که در روستای سربندان برگزار شد اظهار داشت: تعداد منابعی که در کل شهرستان در حال استفاده است ۶۳ هزار و ۲۰۰ نسخه و تعداد فعال عضو این کتابخانه ها ۳ هزار و ۲۰ عضو بوده و تعداد کتاب‌های امانت داده شده در ماه گذشته ۵ هزار و ۲۰۰ نسخه کتاب بوده است.

امیری افزود: این کتابخانه با ۲۰۰ متر زیر بنا گنجایش ۱۲ هزار جلد کتاب دارد که ۲۵۰۰ جلد در مخزن اصلی و ۲ هزار نسخه در بخش کودک ۵۰۰ نسخه در بخش مرجع گذاشته می‌شود.

وی گفت: هزینه تجهیزات این کتابخانه ۵۰ میلیون تومان و منابع کتابخانه ای که در مرحله اول وارد شده است ۵ هزار و ۵۰۰ نسخه که چیزی حدود ۱۷۵ میلیون تومان هزینه و کتابخانه راه اندازی شده است.

معاون عمرانی نهاد کتابخانه های استان تهران بیان داشت: این کتابخانه اولین کتابخانه روستایی شهرستان دماوند است و روستاهای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در صورت امکان و با شرایط واگذاری کتابخانه دار خواهند شد و امیدواریم این اتفاقات به دلیل پایگاه اجتماعی و فرهنگی بودن کتابخانه ها بیشتر در سطح شهرستان‌های استان تهران بیافتد تا سهم بیشتری در ارتقا فرهنگ منطقه داشته باشیم.

کد خبر 4847729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha