۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۵۰

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان:

برخی پروژه‌های عمرانی همدان باعث آبروی شهر و شورا شده است

برخی پروژه‌های عمرانی همدان باعث آبروی شهر و شورا شده است

همدان - رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان گفت: برخی از پروژه‌های عمرانی همدان از جمله پارکینگ آقاجانی بیگ و تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی باعث آبروی شهر و شورا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فتحی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران ضمن انتقاد از کندی روند اجرای پروژه‌های عمرانی، اظهار کرد: متأسفانه چندین طرح عمرانی شهر از جمله پل سردار شهید همدانی با سرعت بسیار پایینی پیشرفت فیزیکی دارد و علی رغم قول‌های شهردار که باید تا شهریور امسال فاز نخست آن به اتمام می‌رسید هنوز این وعده محقق نشده است.

برخی پروژه‌های عمرانی همدان باعث آبروی شهر و شورا شده است

فتحی بر رفع موانع اجرای پروژه‌های عمرانی تاکید کرد و افزود: برخی از پروژه‌های عمرانی از جمله پارکینگ آقاجانی بیگ و پل سردار شهید همدانی باعث آبروی شهر و شورا شده و اگر شهرداری اولویتی برای آنها ندارد یک فاجعه است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان همچنین از عدم پرداخت کامل حقوق و مزایای کارگران فضای سبز انتقاد کرد و افزود: حذف بخشی از حقوق این کارگران خود نوعی برده‌داری نوین است و باید جلوی این کار گرفته شود.

وی با تاکید بر جلوگیری از ریخت و پاش ها در شهرداری، اظهار داشت: پرداخت حقوق و مزایای نیروهای شهرداری باید بر اساس فرآیند مشخصی تعریف شود و نیروها بر مبنای زحمات و عملکرد خود دریافتی داشته باشند.

وی همچنین بر پرداخت عادلانه حقوق آژانس‌های فعال در شهرداری تاکید کرد.

راه اندازی خزانه داری کل از الزامات بودجه ۹۹ شهرداری است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری همدان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش بودجه پیشنهادی سال ۹۹ شهرداری، گفت: با توجه به تاکید اعضای شورا و شهردار در بودجه ریزی سال ۹۹ بحث عملیاتی بودن آن مورد توجه قرار گرفته است.

مرتضی حضرت‌زاده با بیان اینکه یک هزار و ۲۵۰ نفر ساعت وقت برای آماده‌سازی بودجه ۹۹ شهرداری صرف شده است، اضافه‌‎کرد: رویکرد بودجه ۹۹ اتمام پروژه‌های نیمه تمام است.

حضرت زاده همچنین اضافه کرد: راه اندازی خزانه داری کل از الزامات بودجه ۹۹ شهرداری همدان است چرا که این امر بسیاری از مشکلات را کاهش داده و ما را در ارزیابی عملکرد هزینه‌ها کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: سهم هزینه‌های عمومی از کل بودجه پیشنهادی سال آینده ۳۱ درصد و سهم هزینه‌های عمرانی ۵۱ درصد است که رقم هزینه‌های عمرانی نسبت به سال ۹۸ حدود ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی از اختصاص ۱۰ درصد کل بودجه سال ۹۹ به سهم تعهدات پیمانکاران خبر داد و افزود: معادل این مبلغ ۱۰۱ میلیارد تومان است

کد خبر 4848221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha