۴ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۳۴

معاون وزیر بهداشت خبر داد:

رشد ۷۰ درصدی بودجه تغذیه دانشگاه های علوم پزشکی در سال ۹۹

رشد ۷۰ درصدی بودجه تغذیه دانشگاه های علوم پزشکی در سال ۹۹

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت وضعیت بودجه تغذیه دانشگاه های علوم پزشکی در بودجه سال ۹۹ را تشریح کرد و گفت: بودجه تغذیه نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد دارد.

دکتر سیماسادات لاری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ۴۲۰ میلیارد تومان بودجه تغذیه دانشجویی در بودجه سال ۹۹ بوده است که ۱۵۰ میلیارد تومان از هدفمندی یارانه ها به بودجه تغذیه دانشجویی کمک شده است که به این ترتیب یک سوم دیگر به بودجه تغذیه دانشجویی تزریق شده است.

وی خاطرنشان کرد: اما باید توجه کرد که وضع غذای دانشجویی اسفبار بود زیرا رشد ۱۰۰ درصدی قیمت داشت و از آن سو حدود ۴۵ درصد افزایش دانشجو داشته ایم. البته میانگین افزایش تعداد دانشجو ۳۸ درصد بوده است. از سوی دیگر به دلیل مشکلات اقتصادی تا ۴۰ درصد تعداد دانشجویانی که از تغذیه دانشجویی استفاده می کنند بیشتر شد.

لاری اضافه کرد: تزریق این میزان پول توانسته است تا حدی مشکلات این حوزه را برطرف کند.

وی اظهار داشت: برای سال ۹۹ سعی کردیم که رقم ۴۲۰ میلیارد تومان در بخش تغذیه دانشجویی به ۷۰۰ میلیارد افزایش یابد که در واقع در مقایسه با سایر بخش های دیگر علوم پزشکی که رشد ۱۵ درصدی داشته اند، تغذیه نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد دارد.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت اظهار داشت: البته این میزان افزایش بودجه بازهم جوابگو نیست و قصد داریم این کمبود بودجه را از چند کانال جبران کنیم که یکی از این کانال ها  درآمد اختصاصی دانشگاه ها است.

وی اضافه کرد: بحث دیگر این است که ۴۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۹۹ برای کمک به تغذیه تمامی دانشجویان کشور اعم از وزارت علوم و وزارت بهداشت در نظر گرفته شده که ما در وزارت بهداشت قصد داشتیم ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه مربوط به دانشجویان علوم پزشکی را تفکیک کنیم که این موضوع در کمیسیون تلفیق بودجه رای نیاورد.

کد خبر 4860496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha