۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۲۰:۴۷

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

مردم از ترددهای غیرضروری در سطح شهر تبریز خودداری کنند

 مردم از ترددهای غیرضروری در سطح شهر تبریز خودداری کنند

تبریز- مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به ویروس کرونا در استان گفت: مردم از ترددهای غیرضروری در سطح شهر تبریز خودداری کنند.

سیمین خیاط زاده در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: کرونا می‌تواند در افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند بیشتر مشکل ایجاد کند.

وی سپس گفت: علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزا اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند. کرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و دردهای عضلانی را نیز در بر می‌گیرد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه هر کسی با علائم خفیف کرونا روبه رو است از خانه بیرون نرود، ادامه داد: بیماران از ماسک استفاده کنند و همچنین در صورت لزوم افراد حساس، زنان باردار و افراد مسن بیرون از خانه نروند.

خیاط زاده ادامه داد: دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضد عفونی دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه، جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب سرفه و بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

ویروس کرونا خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

کد خبر 4867391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha