۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۱۲

مدیرعامل شرڪت آب و فاضلاب استان قزوین:

۸۶ درصد جمعیت روستایی قزوین تحت پوشش آب شرب بهداشتی هستند

۸۶ درصد جمعیت روستایی قزوین تحت پوشش آب شرب بهداشتی هستند

قزوین- مدیرعامل شرڪت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: هم اڪنون شاخص بهره‌مندی آب شرب سالم و بهداشتی در شهرهای استان ۱۰۰ و در روستاها ۸۶ درصد است.

داراب بیرنوندی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۸۲ میلیون مترمڪعب آب شرب در سال از ۱۷۳ حلقه چاه برای شهروندان ۲۶ شهر و ۲۷ میلیون مترمڪعب آب از ۷۹۸ حلقه چاه، قنات و چشمه برای ۵۰۷ روستای تحت پوشش، استحصال می‌شود.

وی خاطرنشان ڪرد: ۲۷۲ هزار متر مڪعب برای ذخیره آب شرب شهرها و ۸۳ هزار مترمڪعب برای روستاهای استان، قابلیت ذخیره وجود دارد.

مدیرعامل شرڪت آب و فاضلاب استان قزوین به فلسفه نامگذاری سیزدهم اسفندماه بعنوان روز ملی آب اشاره و گفت: این روز با توجه به تغییر اقلیم و مسئولیت اجتماعی با رویڪرد سازگاری با ڪم آبی و مدیریت مصرف، ارتقا بهره وری آب و مدیریت مخاطرات طبیعی نامگذاری شده است.

بیرنوندی اضافه ڪرد: تأمین و توزیع آب شرب در شرایط ڪنونی ڪه شاهد افت منابع زیرزمینی هستیم، نیازمند همدلی و همڪاری مردم در مدیریت مصرف آب هستیم.

وی خاطرنشان ڪرد: خوشبختانه با مدیریت مصرف صورت گرفته و همچنین در مدار قرار دان سه حلقه چاه در شهر قزوین توسط مردم طی روزهای اخیر با وجود مشڪلات ابتدایی، شاهد ثبات و پایداری در تأمین و توزیع آب شرب در شهرها و روستاها هستیم و امید است این روند ادامه داشته باشد.

مدیرعامل شرڪت آب و فاضلاب استان در پایان با اشاره به شیوع بیماری ڪرونا و همزمان فرارسیدن اجرای سنت حسنه نظافت آخر سال و برغم اقدامات فنی و بهره برداری و اضافه شدن منابع جدید تولید آب گفت: حساسیت نسبت به عدم هدرروی آب و رعایت الگوی مصرف باید بیشتر از قبل در رعایت بهداشت فردی و عمومی و نیز نظافت آخر سال باشد ڪه در غیر این صورت احتمال افت فشار در برخی مناطق دور از ذهن نمی‌شود.

کد خبر 4869145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha