۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۱۹

بهترین کفپوش برای اتاق خواب را چگونه انتخاب کنیم

بهترین کفپوش برای اتاق خواب را چگونه انتخاب کنیم

اولین چیزی که پای ما بعد از برخاستن از تخت خواب و یا شب هنگام قبل رفتن به آن لمس می کند کفپوش اتاق خواب است.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، هنگامی که صحبت از انتخاب کفپوش برای اتاق خواب داریم همه ما گزینه‌ها و ملاحظات زیادی داریم.

معیارهای زیادی برای انتخاب بهترین کفپوش اتاق خواب وجود دارد که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی خانه شما دارد. برخی از این موارد ممکن است واضح باشد، مانند احساس کف پا با قرار گرفتن روی کفپوش یا جذابیت بصری آن، سازگاری کفپوش با محیط زیست (قابل بازیافت بودن یا نبودن آن)، میزان نیاز کفپوش به مراقبت و نگهداری و همچنین ماندگاری و دوام آن. ما می‌توانیم برای مشاهده انتخاب و خرید کفپوش به سایت تهران دکور به آدرس www.tehrandecor.com وارد شده و اقدام به خرید کنیم.

چند گزینه محبوب برای کفپوش اتاق خواب

موکت

موکت محبوب ترین گزینه بعنوان کفپوش اتاق خواب است، عمدتاً به دلیل اینکه بسیار نرم است، حس لوکس بودن به اتاق می‌دهد و در عین حال انگشتان شما را از سر شدن در صبح‌های سرد زمستان محافظت می‌کند.

مزایا

عایق صدا و حرارت / ارزان‌تر بودن نسبت به سایر گزینه‌ها

معایب

تمیز کردن دشوار / محصول سبز نیست (گاز فرمالدئید از آن متساعد می‌شود) / قابل بازیافت نیست.

کفپوش چوب سخت

در کنار موکت، کفپوش‌های چوبی سخت محبوب ترین انتخاب برای کفپوش‌های اتاق خواب است.

مزایا

سطح و ظاهر زیبا و طبیعی / گرم‌تر و انعطاف پذیرتر بودن نسبت به کاشی و سنگ / دوام و ماندگاری بالا / قابل بازیافت بودن / غیر حساسیت زا

معایب

تعمیر و نگهداری مشکل / نسبتاً گران / فاقد عایق حرارتی و صوت

کف پوش بامبو

گیاه بامبو در واقع نوعی گیاه است، نه چوب. بامبو خیلی سریع رشد می‌کند، و آن را به یک ماده کاملاً تجدید پذیر تبدیل می‌کند و کفپوش ساخته شده از الیاف بامبو یک کفپوش بسیار با دوام می‌باشد. از نظر قیمت جز کف پوشهای میان رده است. بامبوها بصورت نوارهایی کنار هم قرار می‌گیرند و کف پوشهای زیبایی می‌سازند.

کفپوش چوب پنبه‌ای

اگرچه هنوز هم یک ماده کفپوش نسبتاً غیر معمول است، اما کفپوش چوب پنبه‌ای در اتاق‌های خواب به تدریج رواج بیشتری پیدا می‌کند.

مزایا

خاصیت نرم و اسفنجی / عایق صدا و صوت / نگهداری آسان / ضد حساسیت، ضد میکروب / تجزیه پذیری سریع در محیط زیست

معایب

خط و خش برداشتن / طول عمر کوتاه‌تر از چوب سخت چوب

کفپوش وینیل

به شکل ورق وینیل، کاشی وینیل و یا کفپوش وینیل یک انتخاب کفپوش همه کاره برای اتاق خواب‌ها است. این کف پوش فقط برای حمام‌ها و آشپزخانه‌ها نیست. امروزه طیف گسترده ای از محصولات وینیلی که تقریباً از چوب، سرامیک یا سنگ قابل تشخیص نیستند وجود دارد.

مزایا

تقریباً ضد آب / نگهداری آسان / نصب آسان / ارزان بودن / ماندگاری نسبتاً طولانی مدت (۱۰ تا ۲۰ سال)

معایب

محصول سبز نیست./ قابل بازیافت نیست.

کف پوش لمینیت

الیاف چوب را با مواد دیگر مثل صمغ ملامین یا رزین ترکیب کرده و تحت فشار به شکل ورقه‌هایی نازک به نام لمینت در می‌آورند سپس با روکش‌های متنوع با رنگ‌های براق یا مات و طرح‌های زیبا می‌پوشانند.

مزایا

نصب آسان / تنوع رنگ و طرحای زیبا / ارزان بودن

معایب

خط و خش می‌گیرند / سطح سخت / محصول سبز نیستند / بازیافت نمی‌شوند

کفپوش کاشی سرامیکی

کاشی و سنگ سرامیکی به ندرت در اتاق خواب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، چون هم خاصیت لغزندگی دارند هم سطح بسیار سختی دارند و هم عایق صدا و حرارت نیستند.

کفپوش لاستیکی

کفپوش لاستیکی از لاستیک تازه یا بازیافت شده ساخته شده است. طیف گسترده ای از رنگ‌ها، الگوها و سبک‌ها را دارند. این نوع کفپوش‌ها بسیار بادوام بوده و گاهی بیش از ۳۰ سال ماندگاری دارند و می‌تواند یک جایگزین عالی برای اتاق خواب یا اتاق بازی کودک باشد. علاوه بر ماندگاری بالا، تمیز کردن و نگهداری آنها نیز آسان است اما قابلیت بازیافت ندارند.

اگر شما تجربه و تخصصی در زمینه طراحی دکوراسیون ندارید حتماً وارد سایت www.sazebatis.com شوید و از مشاوره این مجموعه استفاده کنید.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4893825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha