۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۲۱

نماینده ولی فقیه در گلستان:

حرکت فراگیر اجتماعی «احسان در گلستان» آغاز شود

حرکت فراگیر اجتماعی «احسان در گلستان» آغاز شود

گرگان- نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: پیشنهاد من این است که یک حرکت اجتماعی فراگیر با عنوان «احسان در گلستان» آغاز شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در پی شیوع بیماری اخیر و وضعیت پیش آمده، بخشی از هم وطنان ما دچار مشکلات معیشتی شدند و لازم است در این مورد هم چون همیشه، دست احسان مردم از آستین بیرون بیاید و هر کس به هر شکلی که می تواند برای حل این مشکل کمک کند و دست گیر آسیب دیدگان شرایط فعلی کشور باشد.

نورمفیدی افزود: احسان به خلق خدا، از دستورات موکد الهی است و قرآن کریم می فرماید: «إِنَّ اللَّهَ یَأمُرُ بِالعَدلِ وَالإِحسانِ»، خداوند به نیکوکاری و عدالت فرمان داده است و در جاهای متعدد بشارت می دهد که خداوند بندگان محسن خود را دوست می دارد؛ و آیه ای از قرآن مجید می فرماید: «وَأَحْسِنْ کَمَا أَحْسَنَ اللَّهُ إِلَیْکَ». یعنی ای انسانی که خدا به تو احسان کرده است، تو هم به دیگران احسان کن.

وی بیان کرد: پیشنهاد من این است که یک حرکت اجتماعی فراگیر با عنوان «احسان در گلستان» آغاز شود و همه مردم در شهر و روستای محل زندگی خودشان، به هرشکلی که برایشان مقدور است، دست افرادی که دچار مشکل شده اند را بگیرند و در این کار خیر و خداپسندانه مشارکت فعال داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گلستان اضافه کرد: در این راه باید بخش دولتی پیش قدم باشد. لازم است بانک ها با مردم مماشات کنند و به آنان فرصت بدهند، همچنین بقیه ادارات و شهرداری ها تا آنجائی که می توانند با مردم مدارا کنند، در دریافت مطالبات تخفیف و مهلت بدهند، همه ما لازم است به این مردم کمک کنیم. موجران تا حد امکان به شرایط پیش آمده توجه کنند و با احسان خودشان به مستاجران فرصت و تخفیف بدهند و کارفرمایان در حد وسع به کارگرانی که خانه نشین شدند، کمک کنند. قطعاً اینها موجب برکت زندگی انسان می شود.

امام جمعه گرگان گفتند: مردم و مسئولان استان گلستان بحمدالله در موضوع مبارزه با ویروس کرونا بسیارخوب عمل کردند، امیدوارم در راه احسان و کمک کردن به اقشاری که از این شرایط آسیب دیدند هم، پیشگام و الگوی خوبی در این زمینه برای کل کشور شوند و انشاالله به برکت این عمل نیک هر چه زودتر خدای متعال شرّ این ویروس را از سر جامعه بشری و مردم جهان، مخصوصاً کشورمان دور کند و زندگی به حالت عادی برگردد. چرا که اگر مردم و جامعه ای در راه احسان گام بردارند قطعاً موجب خشنودی ذات اقدس الهی هم قرار می گیرند و خداوند آنها را دوست می دارد و الطاف خودش را مشمول این چنین مردمی خواهد کرد.

نورمفیدی در پایان مجدداً از تلاش و مجاهدت همه پزشکان و پرستاران و خیّرینی که دراین رابطه برای تهیه امکانات مبارزه با ویروس کرونا کمک کردند، تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 4895063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha