۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۰۲

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان:

قیمت گوشت مرغ در بازار زنجان کاهش یافت

قیمت گوشت مرغ در بازار زنجان کاهش یافت

زنجان-رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: با توجه به شیوع کرونا و کاهش تقاضا برای خرید گوشت مرغ، قیمت این کالا در بازار استان زنجان کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد تاراسی ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار در محل استانداری زنجان، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۷۰ تن مرغ خریداری شده و اکنون شرایط قابل قبولی داشته است.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع کورنا و کاهش تقاضا برای خرید گوشت مرغ، قیمت این کالا در بازار استان زنجان کاهش یافته است، افزود: قیمت مرغ هم‌اکنون در فروشگاه‌ها به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار تومان است که پیش‌بینی می‌شود این روند تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشته باشد.

تاراسی گفت: با شیوع بیماری کرونا و کاهش مصرف مردم، جوجه‌ریزی‌هایی که در اواخر سال گذشته و اوایل امسال برای تأمین مرغ در ایام عید و ماه مبارک رمضان انجام شده بود، به فروش نرفت و مرغداری‌ها با مشکل مواجه شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته هیچ مشکلی در تأمین مرغ و گوشت قرمز گرم مردم در ماه مبارک رمضان در استان زنجان نخواهیم داشت.

تاراسی ادامه داد: امسال یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای جوجه ریزی استان انجام شد، در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بود که ۵۰ درصد کاهش یافت.

وی متذکر شد: تبعات ناشی از عدم جوجه ریزی در واحدهای جوجه کشی استان، بعد از ماه مبارک رمضان خود را نشان خواهد داد که در این راستا برنامه ریزی مناسب برای کاهش اثرات ناشی از این امر در بازار گوشت مرغ اندیشیده شده است.

کد خبر 4899635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha