۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۴۴

نماینده ولی فقیه در استان البرز:

رزمایش همدلی به مرکزیت مسجد انجام شود

رزمایش همدلی به مرکزیت مسجد انجام شود

کرج - نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: رزمایش همدلی با شبکه‌سازی محله محور به مرکزیت مسجد انجام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در چهارمین جلسه قرارگاه مواسات و همدلی، ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های تمامی دستگاه‌های استان و گروهای جهادی و مردمی در جهت مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: به جهت بزرگی کار در هر نوبت باید از تلاش‌های صورت گرفته در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به فراخوان رهبر معظم انقلاب برای دستگیری از افرادی که جریان کرونا بر زندگی آن‌ها اثر منفی گذاشته است، به اهمیت رزمایش مواسات تأکید کرد و گفت: تعدادی از گروه‌های آسیب‌پذیر تحت حمایت هیچ‌کدام از نهادهای دولتی و خصوصی نیستند که باید با شناسایی دقیق مورد حمایت قرار گیرند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه قرارگاه مواسات در هر شهرستان باید تحت اشراف ائمه جمعه و جماعات آن شهرستان باشد، بر نقش محوری مساجد محلات در شناسایی و توزیع کمک‌ها تأکید کرد و گفت: بهترین شیوه توزیع کمک‌ها به‌صورت محله محور است لذا مساجد و ائمه مساجد به‌عنوان قلب هر محل نقش مهمی را در این رزمایش بر عهده دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر پرهیز از هرگونه موازی کاری بین دستگاه‌های استان در اجرای این رزمایش، گفت: تمامی دستگاه‌های استان باید ضمن اجرای امور خود به‌صورت مستقل با همکاری با قرارگاه مواسات و همدلی کار را وسعت بخشیده و از موازی کاری در این امر جلوگیری کنند.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت خیرین در این رزمایش، عنوان کرد: خیرین و گروه‌های مردمی می‌توانند با تشکیل صندوق‌هایی تحت اشراف قرارگاه مواسات و همدلی اقدام به پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به نیازمندان کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر موضوع سازی و اولویت سازی برای گروه‌های جهادی، افزود: با افتتاح و فعال‌سازی کارخانجات انبوه تولید ماسک نیازها به تولیدات گروه‌های جهادی کاهش می‌یابد لذا باید برای گروه‌های جهادی اولویت‌ها و موضوعات جدیدی در نظر گرفته شود.

کد خبر 4904138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha