۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۲۹

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

مرحله دوم طرح آموزشی کسب وکار زنان سرپرست خانوار در قزوین آغاز شد

مرحله دوم طرح آموزشی کسب وکار زنان سرپرست خانوار در قزوین آغاز شد

قزوین- مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین از اجرای مرحله دوم طرح آموزشی «بایدها و نبایدهای کسب و کار ویژه زنان سرپرست خانوار و فعال در عرصه مشاغل خانگی» در قزوین خبر داد.

صدیقه ربیعی در گفتگو با خبرنگار مهر از آغاز طرح آموزشی بایدها و نبایدهای کسب و کار ویژه زنان سرپرست خانوار و فعال در عرصه مشاغل خانگی، با هدف تحکیم بنیان خانواده و آموزش مهارتهای زندگی و بهبود وضعیت اشتغال زنان فعال در عرصه مشاغل خانگی ویژه زنان کارآفرین در سطح استان خبر داد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در خصوص این دوره آموزشی گفت: بیکاری یکی از معضلات اصلی جامعه است و ایجاد اشتغال به ویژه برای بانوان سرپرست خانواری که در کنار امور مادری، معیشت خانواده را نیز تأمین می‌کنند، اهمیت بسیاری دارد؛ بنابراین آموزش مهارت‌های زندگی و بهبود وضعیت اشتغال زنان سرپرست خانوار و فعال در عرصه مشاغل خانگی در بستر آموزش و حمایت، به حتم نتیجه بخش خواهد بود.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره بر ایجاد بستر لازم برای توسعه مشارکت اقتصادی زنان سرپرست خانوار، افزود: آشنایی و آموزش زنان سرپرست خانوار با مهارت‌های زندگی، کمک به تقویت و تحکیم بنیان خانواده و ارتقای سطح سلامت آنان می‌شود. همچنین کمک به کاهش، کنترل و پیشگیری از آسیب‌های فردی و اجتماعی متصور و مبتلابه زنان سرپرست خانوار و افزایش رفاه آنان، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

کد خبر 4906906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha