۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۰۰

رییس اداره حقوقی محیط زیست استان تهران خبر داد

تشکیل ۲۷۷ مورد پرونده تخلف محیط زیستی در سال ۹۸

تشکیل ۲۷۷ مورد پرونده تخلف محیط زیستی در سال ۹۸

رییس اداره حقوقی محیط زیست استان تهران گفت: عمده تخلفات محیط زیستی در استان تهران در سال ۹۸ در حوزه آلودگی هوا بوده که برای این تخلفات پرونده قانونی تشکیل و در مراجع قضایی پیگیری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی امرالهی در این خصوص اظهار کرد: در سال ۹۸ در مجموع ۲۷۷ پرونده قانونی علیه تخلفات صورت گرفته محیط زیستی در استان تهران در مراجع قضائی طرح شد که از این تعداد ۱۰۹ پرونده مربوط به تخلفات حوزه آلودگی هوا، ۶۲ پرونده مربوط به شکار غیرمجاز حیات وحش، حمل سلاح و نگهداری غیرمجاز گونه‌ها و ۵۹ پرونده هم متعلق به تخلفات شروع به شکار بود.

وی افزود: همچنین ۴۰ پرونده در خصوص صید غیرمجاز، ۷ پرونده مربوط به تعلیف غیر مجاز دام و ۱۴ پرونده هم در موارد متفرقه دیگر طرح و پیگیری شد.

رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در مرحله رسیدگی ۲۰۱ پرونده منجر به صدور احکام مربوطه شد، تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد آرای صادره به نفع محیط زیست بوده و در مابقی پرونده‌ها، شکایت محیط زیست در مرحله بدوی در مراجع قضائی وارد شناخته نشده و احکام صادره با اعتراض محیط زیست در دادگاه‌های تجدید نظر استان تهران در حال پیگیری است.

امرالهی همچنین با اشاره به پیگیری‌های این اداره کل در خصوص تصرفات اراضی و اعاده به وضعیت سابق گفت: در سال ۹۸ میزان ۱۳۰۸۵۵ متر مربع از اراضی تصرف شده از چنگال سودجویان خارج شد و به بیت المال بازگشت.

رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان تهران در پایان تاکید کرد: طرح این دعاوی و تشکیل پرونده‌های قانونی علیه هم اشخاص حقیقی و هم حقوقی اعم از صاحبان صنایع و متولیان شهری بوده و در حوزه سلامت شهروندان محیط زیست با هیچ فردی مصالحه و تعارف ندارد و قطعاً برخوردها سخت و قانونی بوده و خواهد بود.

کد خبر 4909961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha