۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۳۷

رئیس اداره منابع طبیعی بیجار:

۳۰ سد گابیونی و ملاتی در بیجار در دست احداث است

۳۰ سد گابیونی و ملاتی در بیجار در دست احداث است

بیجار - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار گفت: در راستای مدیریت بهینه منابع آب و خاک کار احداث ۳۰ سد گابیونی و ملاتی از سال گذشته در این شهرستان آغاز شده است.

قدیر آریان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: اجرای این طرح‌ها نقش مؤثری در مدیریت بهتر منابع آب و خاک دارد و موجب افزایش تولید و کشاورزی پایدار می‌شود.

وی افزود: این سدها که در دو حوزه قره طوره و سد گلبلاغ بیجار اجرا شده از نوع ملاتی، گابیونی و خشکه چین هستند و برای اجرای آنها یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار ادامه داد: فاز اول این پروژه‌ها با ۴۸۰ میلیون تومان اعتبار و حجم هزار ۵۳۰ متر مکعب در حال اجرا است و برای فاز دوم هم با حجم سه هزار ۳۰۰ متر مکعب، یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ذخیره ملی هزینه شده است.

آریان یادآور شد: همچنین طرح‌های آبخیزداری در راستای پدافند غیرعامل بسیار ارزشمند هستند و این سدها علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک می‌توانند در افزایش ذخایر زیرزمینی مؤثر باشند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه این طرح‌ها تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسند، بیان کرد: با بهره برداری از این سدها بیش از ۲۰ روستا از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 4916332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha