۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۰۵

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان:

۷۱ دانش آموز با نیازهای ویژه رسیدن به سن تکلیف خود را جشن گرفتند

۷۱ دانش آموز با نیازهای ویژه رسیدن به سن تکلیف خود را جشن گرفتند

سنندج - رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: جشن تکلیف و عبادت ۷۱ دانش آموز با نیازهای ویژه نومکلف در مدارس مجازی استان برگزار شد.

خلیل رنجبر در گفت و گو با خبرنگار مهر، با تبریک مکلف شدن دانش آموزان، اظهار داشت: برنامه معنوی و فرهنگی جشن تکلیف و بندگی دوره جدیدی در زندگی، آسمانی شدن، ارتباط قلبی و نزدیک با پروردگار است.

وی با اشاره به اینکه جشن تکلیف با هدف ترویج فرهنگ دینی، قرآنی و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف و همچنین باقی ماندن خاطره خوب در ذهن دانش آموزان برگزارمی شود، افزود: ۷۱ دانش آموز با نیاز ویژه دختر پایه سوم ابتدایی و پسر پایه نهم متوسطه دوره اول گروه‌های مختلف استثنایی رسیدن به سن تکلیف خود را جشن گرفتند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ضمن توصیه به دانش آموزان برای خواندن قرآن کریم و تأکید بر ضرورت انجام واجبات الهی پس از به تکلیف رسیدن، ادامه داد: برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان از عوامل مؤثری است که به آنها کمک می‌کند به اهمیت ادای تکلیف الهی و عبادی پی ببرند.

رنجبر یادآور شد: در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی یکی از اقدامات برای آشنایی نوجوانان با راه و رسم زندگی معنوی، انجام تکالیف و ترک گناهان برگزاری جشن تکلیف است.

وی بیان کرد: جشن تکلیف بعنوان برنامه‌ای تربیتی و دینی آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی محسوب می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان جشن تکلیف را آغاز تحول بنیادین در زندگی دانش آموزان دانست و گفت: وقتی دانش آموزان به سن تکلیف می رسند و انجام واجبات و ترک محرمات برای آنان یک وظیفه شرعی و دینی می‌شود نقش خانواده‌ها در تربیت دینی فرزندان پررنگ‌تر و وظیفه آنان سنگین‌تر می‌شود.

کد خبر 4923313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha