۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۲۰

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز:

۴۸ هئیت ورزشی در استان البرز فعالیت می‌کنند

۴۸ هئیت ورزشی در استان البرز فعالیت می‌کنند

کرج - مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز گفت: ۴۸ هئیت ورزشی فعال در استان البرز وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر غفرانی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست مجمع سالیانه هیئت کشتی استان البرز که در سالن اجتماعات ورزش و جوانان البرز و با حضور رئیس فدراسیون کشتی برگزار شد، اظهار کرد: از زمانی که البرز استان شده اعتبارات و امکانات در حد یک استان افزایش نیافت.

وی با اشاره به اینکه ۴۸ هئیت ورزشی فعال در استان البرز وجود دارد که همگی این هیئت‌ها قهرمانان جهانی و یا آسیایی دارند، گفت: هر هفته دو تا ۱۰ مدال جهانی، آسیایی و بین المللی از مسابقات مختلف کسب می‌کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز افزود: در سال ۹۷ در جریان مسابقات ورزشی مختلف بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ مدال بین المللی، آسیایی و کشوری کسب کردیم که از این تعداد ۷۰۰ مدال جهانی، آسیایی و بین المللی و هزار و ۸۰۰ مدال کشوری است.

غفرانی در ادامه با بیان اینکه در استان البرز تنها یک سالن ورزشی دوهزار و ۵۰۰ نفری داریم، عنوان کرد: در شهر فردیس تنها چهار درصد سرانه ورزشی داریم.

وی با اشاره به اینکه سرانه ورزشی به ازای هر نفر در شهر کرج برابر ۳۵ سانتی متر است، عنوان کرد: در کل استان البرز سرانه ورزشی برابر ۵۳ سانتی متر است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز با اشاره به اینکه در البرز با کمبود فضاهای ورزشی مواجه هستیم، گفت: اما با همین امکانات محدود تاکنون در البرز بالغ بر ۷۰۰ رویداد ملی ویژه مسابقات کشوری و ۷۰ مسابقه بین المللی و آسیایی را میزبانی نکنیم.

غفرانی با تاکید بر اینکه تمام سعی خود را در جهت اعتلای قهرمانان کشتی استان بکار می‌گیریم، افزود: امید است در سال جاری با کمک تمامی کشتی گیران و مسئولان این حرفه ورزشی بتوانیم اسباب ارتقای این رشته ورزشی را فراهم کنیم

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود دوهزار و ۳۰۰ مدال مختلف توسط ورزشکاران البرزی کسب شده است، گفت: به یقین با برنامه ریزی های بیشتر هیئت‌های ورزشی و تلاش مضتعف ورزشکاران این موفقیت‌ها افزایش خواهد یافت.

کد خبر 4930909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha