۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۲۲

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران اعلام کرد:

تولید فیلم حماسه مازندرانی ها در «خان طومان»

تولید فیلم حماسه مازندرانی ها در «خان طومان»

ساری - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: فیلم خان طومان با هدف معرفی شهدای حماسه مقاومت استان به مدت ۸۰ دقیقه در حال تولید است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالله ملکی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت سالروز آزادسای خرمشهر از خرمشهر به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی یاد کرد و گفت: شادکردن ملت با فتح خرمشهر بزرگترین اجری بود که خداوند به ما عطا کرده است.

وی با بیان اینکه باید جوانان و نوجوانان با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند به نقش مازندرانی‌ها در حماسه آزادسازی خرمشهر اشاره کرد وگفت: مازندرانی‌ها در سه تیپ بیت المقدس، ۳۷ و ۲۵ کربلا نقش ویژه و اساسی داشتند و ۲۷۰ شهید در این عملیات تقدیم کردیم.

وی با بیان اینکه مازندرانی‌ها در تمامی مناطق و عملیات‌ها حضور داشتند به تولید فیلم خان طومان در ۸۰ دقیقه اشاره کرد و گفت: فیلمبرداری آن در خراسان شمالی در حال انجام و ۹۰ درصد آن به پایان رسیده است.

سردار ملکی با عنوان اینکه بخش نظامی فیلم در خراسان شمالی در دست تولید است، گفت: علیرغم کمبود منابع مالی، این فیلم سینمایی در حال تولید است تا بخشی از زندگی جوانان مازندرانی به نمایش درآید.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: امسال در حوزه نشر کتاب نیز ۵۰ کتاب تهیه و تدوین می‌شود تا بتوانیم شهدا و قهرمانان دفاع مقدس را معرفی کنیم.

کد خبر 4932474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha