۷ خرداد ۱۳۸۶، ۱۱:۴۱

تونس به کریدور شرق - غرب می‌پیوندد

در دومین اجلاس کمیسیون مشترک حمل و نقل جاده ای تونس و جمهوری اسلامی ایران ، تونس موافقت خود را رسما برای الحاق به کریدور شرق - غرب اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، محمد جواد عطرچیان مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی این سازمان با اعلام این خبر افزود: در جریان مذاکرات دومین نشست کمیته فنی مشترک حمل و نقل جاده ای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تونس که با مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور برگزار شد، طرفین در خصوص اجرایی کردن مفاد موافقتنامه حمل و نقل بین المللی جاده ای ترانزیت کالا و مسافر بین دو کشور ، مذاکرات موثری انجام دادند.

وی افزود: در جریان این اجلاس مذاکراتی در خصوص بررسی اسناد و اطلاعات تجاری به خصوص زیرساخت‌های حمل و نقلی ، ناوگان ، ترانزیت و نحوه جابجایی کالا از طریق دریای مدیترانه و جنوب کشورهای ایتالیا و فرانسه به تونس و زمان و شیوه های حمل و نقل کالا از طریق جاده و تعرفه های مربوطه انجام شد.

عطرچیان افزود: راهکارهای گسترش همکاری های فیمابین در زمینه حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر در راستای ترغیب و تشویق بخش های خصوصی دو کشور برای دستیابی به اهداف خود از دیگر مواردی بود که در این اجلاس مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص طرح کریدور شرق - غرب  گفت: این کریدور ارتباط کشورهای تونس ، یونان ، سوریه و عراق را از طریق جمهوری اسلامی ایران به کشورهای آسیای مرکزی ، چین و کشورهای حوزه خلیج فارس برقرار می کند.

جمهوری تونس در شمال آفریقا قرار دارد و نزدیکترین مسیر حمل و نقل زمینی به کشورهای اروپایی  را داشته و مسیر اصلی دسترسی به سایر کشورهای آفریقایی از طریق دریا ، به خصوص برای ناوگان جاده ای است.

کشور تونس با در آمد متوسط سرانه 3650 دلار در سال از نظر میزان جذب  سرمایه گذاری بعد از آفریقای جنوبی دومین کشور قاره آفریقا به شمار می رود ، همچنین این کشور با 10 میلیون نفر جمعیت ، به دلیل نزدیکی به اروپا از جایگاه ویژه ای در بین کشورهای آفریقایی برخوردار است.

کد خبر 493604

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha