۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۸:۱۵

رییس اداره پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

شنبه گرم ترین روز زاهدان پس از گذشت ۳۶۴ روز 

شنبه گرم ترین روز زاهدان پس از گذشت ۳۶۴ روز 

زاهدان_ رییس اداره پیش بینی و مدیریت مخاطرات وضع هوای هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت:دیروز (شنبه)، گرم ترین روز زاهدان پس از گذشت ۳۶۴ روز بوده است.

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: روز گشته شنبه، ۲۳ ایستگاه هواشناسی دمای بالای ۴۰ درجه را در استان به ثبت رساندند که بیش از ۹۰ درصد ایستگاه‌های استان را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بالاترین دمای ثبت شده هوای زاهدان، مربوط به یازدهم تیرماه ۱۴۰۲ بوده، اظهار کرد: پس از گذشت ۳۶۴ روز، روز گذشته، شنبه، مردم این شهرستان بار دیگر دمای ۴۲ درجه را تجربه کردند.

وی اضافه کرد: دیروز شنبه، شهرستان دلگان با ثبت دمایی ۴۸ درجه گرم‌ترین شهر استان شد.

وی با بیان اینکه تا پایان هفته موج گرمایی ادامه دارد، تصریح کرد: از فردا تا چهارشنبه با تشدید جریانات شمالی در شمال سیستان و بلوچستان، وزش باد شدید و گردخاک در برخی نقاط طوفان گردوخاک، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این مدت، نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی استان وزش باد و گردوخاک با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، تا روز سه شنبه دریای عمان بویژه در نواحی شرق مواج خواهد بود، از سه شنبه تا پایان هفته با افزایش شدت وزش باد دریای عمان مواج ومتلاطم پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6152327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha