۹ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۰۹

تحقیقات نشان می دهد؛

سیگار الکترونیکی ریسک بیماری لثه را افزایش می دهد

سیگار الکترونیکی ریسک بیماری لثه را افزایش می دهد

تحقیق جدید نشان می دهد تنها چند هفته استفاده از سیگارهای الکترونیکی موجب آغاز بیماری لثه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر «پورنیما کومار»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی اوهایو، در این باره می‌گوید: «سیگار الکترونیکی مهاجمی بزرگ برای محیط دهان است و این تغییر در مدت زمان کوتاهی روی می‌دهد.»

تیم تحقیق در این مطالعه، نمونه پلاک از لثه‌های ۱۲۳ فرد جوان و سالم را که هیچ علامت بیماری دهان نداشتند را جمع آوری کردند: ۲۵ نفر از این افراد سیگاری، ۲۵ نفر غیرسیگاری، ۲۰ نفر مصرف کننده سیگار الکترونیکی، ۲۵ نفر سابقا سیگار الکترونیکی مصرف می‌کردند و ۲۸ نفر هم سیگار و هم سیگار الکترونیکی استفاده می‌کردند.

نمونه به دست آمده از مصرف کنندگان روزانه سیگارهای الکترونیکی حاوی میزان بالا باکتری‌های عامل عفونت بود که آنها را در معرض ریسک بالا طیف وسیعی از مشکلات سلامت دهان قرار می‌داد.

جمعیت باکتری‌های موجود در دهان این گروه از افراد سیگاری شبیه به افراد مبتلا به بیماری پریودنتیت است؛ عفونت لثه که می‌تواند منجر به از دست دادن دندان‌ها شود و در صورت عدم درمان، فاکتور پرخطر بیماری قلبی و ریوی است.

به گفته محققان، مایع فشرده و داغ در کارتریج سیگار الکترونیکی، محیط دهان را به محل مناسبی برای ایجاد ترکیب خطرناک باکتری‌ها تبدیل می‌کند.

از این‌رو محققان عنوان می‌کنند سیگار الکترونیکی جایگزین سالمی به جای سیگارهای عادی نیست.

کد خبر 4936399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha