۷ خرداد ۱۳۸۶، ۲۰:۳۵

خبرگزاری فرانسه به نقل از سفیر کشورمان در عراق :

مذاکرات بغداد اولین گام بود / بر تجهیز نیروهای امنیتی عراق تاکید کردیم

مذاکرات بغداد اولین گام بود / بر تجهیز نیروهای امنیتی عراق تاکید کردیم

حسن کاظمی قمی مذاکرات واشنگتن و تهران را در بغداد اولین گام میان دوطرف دانست و بر تمایل ایران برای ارایه کمک جهت تجهیز نیروی پلیس عراقی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفیر ایران در بغداد در کنفرانسی مطبوعاتی گفت : به طور کلی می توان گفت که این مذاکرات اولیه نتایج مثبتی به همراه داشت و اولین گام بین دوطرف به شمار می رود.

وی افزود : دولت عراق اعلام کرده است که برای نشست دیگری در زمان نزدیکی دعوت خواهد کرد و رویکرد ما مثبت است و این دعوت را به مسئولان ایرانی برای کسب پاسخی رسمی از آنها  ابلاغ خواهیم کرد.

سفیر ایران همچنین از میزان تجهیز نیروهای امنیتی عراق انتقاد و تمایل ایران را برای ارایه کمک در زمینه های آموزش و تجهیزات ابراز داشت.

وی افزود : نیروهای مسلح عراقی قادر به چیره شدن بر مشکلات امنیتی هستند، اما فاقد سلاح و تجهیزات هستند لذا باید به این موضوع اهمیت بدهیم.

کاظمی قمی گفت : دولت عراق نیاز به ساختار نظامی و امنیتی قوی برای رویارویی با مشکلات دارد و به همین منظور ما ارایه همه نوع حمایت در زمینه تجهیز و مسلح کردن و آموزش را ارایه کردیم.

وی تاکید کرد : ما در این دور از مذاکرات موضوع تشکیل یک کمیته امنیتی سه جانبه را که به دولت عراق برای تقویت توانمندیهای دفاعی خود از کشور کمک می کند، مطرح کردیم.

کد خبر 493942

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha