۷ خرداد ۱۳۸۶، ۲۰:۲۱

وزیر کشور :

دولت باید از فشار روانی افزایش قیمت مسکن بکاهد

دولت باید از فشار روانی افزایش قیمت مسکن بکاهد

دولت باید تلاش کند تا با شناخت واقعی، عوامل روانی‌ افزایش قیمت مسکن در جامعه را به حداقل برساند ‌و باتامین نیازمندی‌های جامعه در بخش مسکن از فشار روانی این افزایش قیمت بکاهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر کشورعصر امروز در همایش معاونان عمرانی استانداری ها و مدیران کل مسکن استانهای سراسر کشور، وظیفه دولت را در ساخت ارزان و سریع مسکن، سنگین خواند و بر ضرورت اجرایی شدن دستور رئیس جمهور در این خصوص تاکید کرد .

وی در خصوص دلایل افزایش قیمت مسکن توضیح داد : افزایش قیمت ابتدا به نیازهای واقعی مردم و خانوار بستگی دارد و مطالبات و تقاضای زیاد باعث این افزایش می‌گرددو دیگر عواملی که در افزایش قیمت دخیل‌ بوده عامل اقتصادی و عامل روانی در جامعه است.

وزیر کشورگفت : حوزه عمرانی وزارت کشور وظیفه پشتیبانی و همکاری در ایجاد عمران و سازندگی در کشور را داراست و باید در ساخت مسکن هم تلاش کند.

وی افزود : به جز کار عمرانی، وزارت کشور وظیفه دارد ملاحظات اجتماعی و سیاسی حواشی مسکن را در جامعه و کشور مدنظر داشته‌باشد. 

پورمحمدی اعلام کرد 5/32 درصد جمعیت کشور اجاره نشین هستند و طبق آخرین برآورد مرکز آمار، حدود بیش از یک میلیون نفر فاقد مسکن هستند.

وی توضیح داد این آمار شامل خانه هایی که در هر منزل به طور 2 یا 3 خانوار با یکدیگر زندگی می‌کنند هم می شود.

وزیرکشور همچنین اظهار داشت: سالانه بین یک تا 2/1 تا 3/1 ‬میلیون خانوار به جمعیت متقاضی مسکن‌ در کشوراضافه می‌گردد.

محمد سعیدی کیا وزیر مسکن و شهر سازی نیز در این همایش با اشاره به اینکه سهم تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن در سال جاری حدود ‪ 160 ‬تریلیون ریال است  اعلام کرد  احتمال افزایش این اعتبارات نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر تسهیلات بانکی، حدود چهار تریلیون ریال یارانه نیز در خصوص تامین و توزیع مسکن شهری اختصاص یافته است  که در صورت قطعی شدن آن در جلسه آینده شورای مسکن کشور، بین استانها تقسیم خواهد شد.

سعیدی کیا نیاز کشور به مسکن را سالانه حدود یک میلیون و500 ‬هزار واحد عنوان کرد و گفت : این وزارتخانه برای ساخت سالانه5/1میلیون واحد مسکن تا سال1391 ‬برنامه ریزی کرده است.

کد خبر 493955

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha