۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۱۷

مهر گزارش می‌دهد+فیلم

آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع «سفیدکوه» خرم‌آباد مهار شد

آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع «سفیدکوه» خرم‌آباد مهار شد

خرم‌آباد- آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع «سفیدکوه» خرم‌آباد با مشارکت نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست و گروه‌های محلی و مردمی منطقه مهار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه شنبه بخشی از مراتع و جنگل‌های منطقه حفاظت شده «سفید کوه» مرکز لرستان طعمه حریق شد که با ورود به موقع اکیپ‌های اطفای حریق این آتش سوزی مهار شد.

فرآیند اطفای حریق مراتع و درختان «سفید کوه» از زبان نیروهای حاضر در منطقه را در ویدئو بالا می‌توانید دنبال کنید.

مهدی پازوکی مدیرکل مدیریت بحران لرستان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع «سفیدکوه» خرم‌آباد، اظهار داشت: با تلاش نیروهای انجمن‌های زیست محیطی، منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، بسیج و مردم این آتش سوزی مهار شد.

آتش سوزی تقریباً مهار شده است

وی، عنوان کرد: بر اساس آخرین گزارشی که به من داده‌اند این آتش سوزی تقریباً مهار شده است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با تاکید بر اینکه هواپیمای پایش را به منطقه برای برآورد میزان خسارت آتش سوزی به منطقه اعزام کردیم، گفت: گزارش این آتش سوزی در حال تهیه است.

پازوکی با تاکید بر اینکه حجم آتش سوزی زیاد نبوده است، بیان داشت: این آتش سوزی در حد چند هکتار بوده که بیشتر مربوط به مراتع بوده است.

برای ارزیابی میزان خسارت‌ها فرصت لازم است

مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل محیط زیست لرستان نیز در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: این آتش سوزی تقریباً مهار شده و در حال «لکه گیری» منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه در حال خاموش کردن تنه درختانی که آتش گرفته‌اند هستیم که دوباره آتش شعله ور نشود، تصریح کرد: اگر وزش باد را نداشته باشیم و دوباره آتش شعله ور نشود، آتش سوزی تقریباً مهار شده است.

مدیرکل محیط زیست لرستان، گفت: به دلیل اینکه منطقه «سفیدکوه» خرم آباد یک منطقه صعب العبور و کوهستانی است، برای ارزیابی میزان خسارت‌ها فرصت لازم است.

فتحی بیرانوند، تاکید کرد: البته خوشبختانه در این آتش سوزی بیشتر خسارت را در مراتع داشته‌ایم و درختان کمتر آتش گرفته‌اند.

کد خبر 4945621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      0 0
      سلام این آتش سوزی در بالای کوه مهار شد آنهم غروب نه بعد اظهر این آقا ریس شهرستان محیط زیست اصلا بالا نیامده خواهشن روشنگری کنید تا زحمت مردم عادی هدر نرود