۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۳۶

عطایی:

شهروندان برای پیشگیری از حریق همکاری کنند/لزوم علف زنی بوستانها

 شهروندان برای پیشگیری از حریق همکاری کنند/لزوم علف زنی بوستانها

مدیرکل خدمات شهری گفت: از شهروندان می‌خواهیم از روشن کردن آتش در فضاهای سبز، انداختن سیگار نیمه روشن، زباله‌ها و بطری‌های پلاستیکی، رهاسازی مواد اشتعال زا در طبیعت خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر عطایی مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران، در نشست خبری صبح امروز با موضوع آتش سوزی‌های اخیر پایتخت گفت: در اسفند ۹۸، وقوع بارش‌های فراوان و بدون سابقه در تهران را شاهد بودیم، ۳۰ اردیبهشت سال جاری نیز بارشی بدون سابقه نسبت به ۳۲ سال گذشته را داشتیم که طی ۱۸ دقیقه رخ داد و ۲۶ میلیمتر بارش داشتیم و این حجم از بارش‌ها موجب افزایش رشد علوفه در بوستان‌ها و فضاهای سبز شد. رشد این میزان از علوفه‌ها نیز در ایجاد حریق ‌های اخیر بسیار مؤثر بود.

وی افزود: برخی از آتش سوزی‌ها ناشی از بی احتیاطی‌ها است اما خوشبختانه شهروندان همکاری بسیار خوبی در این زمینه دارند و به ما نیز موارد حریق را اطلاع می‌دهند.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اقدامات لازم برای پیشگیری از آتش سوزی در بوستان‌ها عنوان کرد: از شهروندان می‌خواهیم در این راستا از روشن کردن آتش در فضاهای سبز، انداختن سیگار نیمه روشن، زباله‌ها و بطری‌های پلاستیکی، رهاسازی مواد اشتعال زا در طبیعت پرهیز کنند. به علاوه تقاضا داریم در صورت مشاهده افرادی که با انجام اقداماتی منجر به ایجاد حریق می‌شوند، تذکرات لازم را بدهند.

عطایی بیان کرد: با توجه به رشد علف‌ها در ایجاد آتش سوزی، موضوع علف زنی در بوستان‌ها در حال انجام است و تذکرات لازم در این زمینه را به مناطق داده‌ایم.

کد خبر 4950828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha