۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۳۴

استاندار سمنان:

تضمینی برای تثبیت وضعیت همه‌گیری کرونا در استان سمنان نیست

تضمینی برای تثبیت وضعیت همه‌گیری کرونا در استان سمنان نیست

سمنان- استاندار سمنان گفت: نوع رفتار کرونا هیچ تضمینی برای تثبیت وضعیت همه‌گیری این ویروس در شهرستان‌های استان نیست لذا باید فاصله گذاری را همچنان جدی گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌رضا آشناگر بعد از ظهر شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام خمینی (ره) استانداری با بیان اینکه نوع رفتار کرونا هیچ تضمینی برای تثبیت وضعیت همه‌گیری این ویروس در شهرستان‌های استان نیست، بیان کرد: می‌بایست کماکان به فاصله گذاری اجتماعی توجه ویژه‌ای داشت.

وی رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را الزامی دانست و تاکید کرد: عملکرد استان سمنان در قبال کرونا خوب بوده اما باید در نظر داشت که همراهی مردم و مسئولان در این زمینه بسیار الزامی است.

استاندار سمنان با بیان اینکه در مقطعی همزمان بیش از ۵۳۰ نفر به دلیل کرونا در سطح استان بستری بودند اما امروز این میزان به ۳۴ نفر رسیده است، بیان کرد: سمنان دوره اوج ابتلاء به ویروس کرونا را پشت سر گذاشته است.

آشناگر در ادامه به ضرورت تحقق شعار سال یعنی جهش تولید اشاره کرد و گفت: بخشی از موانع برای محقق شدن شعار سال در سطح ملی هستند که عمدتاً نیز بر اثر تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی پدید آمده‌اند.

وی نوسان قیمت نفت و اخلال در سامانه ارزی و تحریم‌ها را سه ضلع مثلث مشکلات اقتصادی دولت دانست و تصریح کرد: در نقد دولت و عملکردها باید این سه موضوع که در سطح ملی نیز هستند، موردتوجه قرار گیرند.

استاندار سمنان با بیان اینکه در سایه وحدت، یکپارچگی، همدلی و انسجام می‌توان به جهش تولید دست یافت، گفت: یکی از مسائلی که برای جهش تولید باید به آن تاکید کرد، رفع موانع و قوانینی است که خود دست و پا گیر برای تولید محسوب می‌شوند.

آشناگر اضافه کرد: بهبود کیفیت و افزایش تولید در سال جاری هدف گذاری شده و تحقق این شعار موانع و الزاماتی دارد که باید با تلاش همگانی و با تصمیم‌های ملی و کلان موانع آن برطرف شود لذا معتقدیم جهش و تحقق تولید به رفع چالش بیکاری و افزایش اشتغال می‌انجامد و باید برای دستیابی به این هدف مقدس تلاش کرد.

وی با بیان اینکه یکپارچگی و وحدت رکن مهم برای توسعه در کشور است و باید با همکاری مجموعه حاکمیت و مدیران برای رفع گرفتاری‌های کشور تلاش کرد، افزود: مشکلات باید در جلسات برطرف شود و هیچ نیازی نیست از تریبون‌ها مسئولان باهم حرف بزنند از سوی دیگر یکی از الزام‌ها رسیدن به جهش تولید، وحدت و همدلی است و منابع دولت محدود است و باید به فکر منابع جدید باشیم.

استاندار سمنان ادامه داد: از بازار سرمایه در راستای واگذاری اموال دولتی به مردم استفاده شود و بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال منابع در اختیار مردم است و دولت ساز و کاری برای اجرای طرح‌های اقتصادی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم فاطمه منصوری به عنوان معاون توسعه منابع انسانی استانداری سمنان حکم خود را دریافت کرد.

کد خبر 4953714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha