۲ تیر ۱۳۹۹، ۹:۴۹

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان:

۲۰ پویش در مدارس مجازی با نیازهای ویژه کردستان برگزار شد

۲۰ پویش در مدارس مجازی با نیازهای ویژه کردستان برگزار شد

سنندج - رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: ۲۰ پویش، جشنواره و مسابقه در مدارس مجازی با نیازهای ویژه استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر با بیان اینکه تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی آموزش نیست، اظهار داشت: با بهره گیری از روش های متنوع ومؤثر آموزشی وایجاد محیط های یادگیری پویا واستمرار آن درخانه ۸۰۰ دانش آموزبانیاز ویژه در این پویش، جشنواره ومسابقات ازشروع فعالیت مدارس مجازی شرکت کردند.

وی پویش دقیقه ای برای سلامتی، آگاهی بخشی کرونا، ورزش در خانه، هر دانش آموز با نیاز ویژه یک سفیرسلامت، مسابقات کیمیای هنر و قرآن و عترت و جشنواره های مهارتی و بازی های آموزشی را به عنوان نمونه های از فعالیت های برگزارشده در مدارس مجازی عنوان کرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به پویش ملی آموزش تعطیل نیست، افزود: این پویش ها یکی از راهکارهای مهم و موفق آموزش و پرورش برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین دانش آموزان و معلمان است و دانش آموزان با بهره برداری از این پویش ها همانند زمانی که در مدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان و آموزش در ارتباط هستند.

رنجبر ادامه داد: در این راستا حضور دانش آموزان در کلاس های مجازی، توجه به آنها و کیفیت مطالب ارایه شده به دانش آموزان حایز اهمیت است که خوشبختانه در این زمینه معلمان دلسوز دانش آموزان با نیازهای ویژه دست به کار شده اند تا از اتلاف وقت دانش آموزان جلوگیری و فرآیند تعلیم و تربیت ادامه یابد.

وی یادآور شد: اگر دانش آموزان با نیازهای ویژه درست آموزش داده شوند و سطح مهارت‌های زندگی و حرفه‌ای را کسب کرده و به خودکفایی برسند نه تنها بهداشت روانی خودشان بلکه بهداشت روانی خانواده‌های آنان، حتی جامعه حفظ شده و به خانواده‌های دارای دانش آموزان با نیازهای ویژه کمک می‌شود تا به سطح مناسبی از آرامش برسند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان بیان کرد: در راستای برآورده کردن نیازهای آموزشی متفاوت دانش آموزان با نیازهای ویژه و کمک به شکوفایی استعدادها و توانمندی های آنان نکات آموزشی لازم در مدارس مجازی به آنان ارائه می شود.

کد خبر 4955056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha