الوفاق:

۵۶۸۹ بحرینی وقایع شکنجه خود را به ثبت رسانده‌اند

۵۶۸۹ بحرینی وقایع شکنجه خود را به ثبت رسانده‌اند

جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین به مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین به مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه در بیانیه‌ای اعلام کرد: از زمان شروع جنبش مردمی بحرین در سال ٢٠١٢ تاکنون ۵۶۸۹ نفر قربانی شکنجه شهادت‌های خود را در این زمینه به ثبت رسانده‌اند که این افراد شامل زن، کودک و افراد معلول نیز هستند.

در این بیانیه آمده است: شکنجه زندانیان در بحرین به طور سازمان یافته و به طور عامدانه توسط حکومت این کشور انجام می‌شود.

جمعیت الوفاق تاکید کرد: روش‌های شکنجه در بحرین همچنان رو به افزایش است، زندان‌ها و مراکز بازجویی نیز به مکانی برای ابتکار عمل در انواع شکنجه تبدیل شده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: بیشتر قربانیان شکنجه با محکومیت قضایی سنگین مواجهند و از جمله آنها کسانی هستند که به اعدام محکوم شده‌اند، زیرا گزینه‌ای جز اعتراف یا مرگ در مقابل آنها باقی نمی‌گذارند.

این جمعیت تاکید کرد: حتی در مراکز اصلاح زندانیان به خصوص در زندان مرکزی ”جو" نیز زندانیان زیادی شکنجه می‌شوند.

جمعیت الوفاق با تکیه بر گفته‌های شاهدان عینی اعلام کرد: شکنجه و سوء برخورد با زندانیان با گذشت زمان با مهارت بالاتری انجام می‌شود و روش‌های دردآور و آزاردهنده اما غیر کشنده‌ای اعمال می‌گردد، چه اینکه زندانیان بعضاً با روش‌هایی شکنجه می‌شوند که اثری از آنها باقی نماند تا باعث بازخواست شکنجه گران نشود.

الوفاق افزود: گزارشگران ویژه سازمان ملل در امور شکنجه از سال ۲۰۰۶ میلادی تاکنون از ورود به خاک بحرین منع شده‌اند، اما وزارت کشور بحرین برای آراستن وجهه خود نشست‌ها و بازدیدهایی با مصرف رسانه‌ای از زندان‌های این کشور برگزار می‌کند.

در بیانیه جمعیت الوفاق بحرین آمده است: روش‌های شکنجه زیادی در بحرین وجود دارد که از جمله آنها شوک الکتریکی، ضرب و شتم، عریانی کل بدن، تجاوز و اذیت جنسی، آزار و اذیت جسمی و روحی، محرومیت از درمان، محرومیت از خواب و انتقال به زندان انفرادی است.

جمعیت الوفاق در پایان تاکید کرد: پروسه رصد، بررسی و گزارش نمونه‌های شکنجه -توسط این جمعیت- منطبق با موازین معاهده بین المللی مبارزه با شکنجه انجام می‌شود.

کد خبر 4958868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha