۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۵

نماینده ولی فقیه در استان البرز:

خانه هنرمندان مرکز ساماندهی امور هنری باشد

خانه هنرمندان مرکز ساماندهی امور هنری باشد

کرج - نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: خانه هنرمندان باید به‌عنوان مرکز ساماندهی و فرماندهی امور هنری در استان عمل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در بازدید از خانه هنرمندان کرج، با اشاره به اینکه افراد فرهیخته و شاخص بسیاری در زمینه‌های مختلف هنری در استان البرز وجود دارند، گفت: خانه هنرمندان باید به‌عنوان مرکز ساماندهی و فرماندهی امور هنری در استان عمل کند.

وی افزود: خانه هنرمندان می‌تواند در ارائه برآیند هنری استان به جامعه نقش همگرایی را ایفا و عملکرد مؤثری داشته باشد.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر سازمان‌دهی و فعال‌سازی انجمن‌های هنری موجود در استان، افزود: برای انجمن‌های هنری برنامه و دستور کار داشته باشید.

آیت‌الله حسینی همدانی از موضوع یابی هنری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین امور در کارهای هنری نام برد و گفت: هنرمند نمی‌تواند از جامعه جدا باشد لذا باید متناسب با موضوعات روز جامعه به خلق اثر بپردازد.

وی در ادامه اضافه کرد: مجموعه هنری استان باید معضلات و موضوعات اجتماعی را هنرمندانه مدیریت کند به‌نحوی‌که دشمنان نتواند از آن بهره ببرند ولی مسئولان بتوانند با استفاده از آن خدمتی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه هنرمند اگر از جامعه فاصله داشته باشد هنرمند نیست، گفت: هنرمند باید در متن جامعه حضورداشته و جامعه را رصد کند و بشناسد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب، گفت: بیانیه گام دوم یک چشم‌انداز و دستورالعمل چهل‌ساله است که کار و خوراک چهل سال آینده را برای اقشار مختلف جامعه تبیین می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به گستره جامعه هنرمندان، افزود: جامعه هنرمندان با حوزه عظیم و رشته‌های مختلفی که دارند باید وظیفه و نقش خود را در گام دوم شناسایی و مطابق با آن عمل کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در خاتمه با اشاره به یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: تمام برنامه‌های فرهنگی استان باید مجوز اجرای خود را از شورای فرهنگ عمومی اخذ کنند اما متأسفانه در واقع به نحو دیگری عمل می‌شود.

کد خبر 4967061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha