۲۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۹

امام جمعه کامفیروز:

نمایندگان مجلس مردم را چشم انتظار و ناامید نکنند

نمایندگان مجلس مردم را چشم انتظار و ناامید نکنند

کامفیروز _ امام جمعه کامفیروز گفت: نمایندگان مجلس باید تلاش کنند که مردم نا امید و چشم انتظار نشوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام تقی‌زاده در خطبه‌های این هفته ️نمازجمعه کامفیروز با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس یازدهم با رهبر معظم انقلاب، گفت: امسال بخاطر ویروس کرونا، این دیدار یک ماه و نیم دیرتر و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد. ایشان مجلس یازدهم را یکی از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجالس دوران انقلاب نامیدند که این خود موجب سنگین‌تر شدن تکلیف و مسئولیت اعضای محترم این مجلس می‌شود.

وی ادامه داد: حضرت آقا نکاتی را به آن‌ها تذکر دادند که اهم آن مهار تورم و رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم است.

امام جمعه کامفیروز تصریح کرد: چندین سال اکثریت مجلس در دست افرادی بود که تمایلات و علایق آن‌ها رنگ و بوی غرب‌دوستی و وادادگی داشت. وقتی ما می‌دیدیم که در جهت رفع مشکلات مردم گامی برنمی‌دارند علت آن را عدم وجود روحیه‌ی جهادی در آن‌ها می‌دانستیم.

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: اکنون که اکثریت مجلس دست کسانی است که حضرت آقا به آن‌ها مدال انقلابی بودن می‌دهد، امید در دل مردم زنده شده و آینده‌ی روشنی را برای میهنشان می‌بینند. از همین رو مقام معظم رهبری فرمودند مجلس یازدهم مجلس امید و انتظار مردم است. مجلسیان محترم بکوشند تا با محقق کردن خواسته‌های رهبری، نه مردم را چشم انتظار گذاشته و نه امیدشان را ناامید کنند.

تقی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توافق ۲۵ ساله بین ایران و چین یادآور شد: در بهمن ۹۴ رئیس جمهور چین سفری به ایران داشت. در پایان سفر بیانیه‌ای مشترک منتشر شد که یک بند آن تصریح داشت که دو کشور باید همکاری‌های دوجانبه‌ی ۲۵ ساله را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: چون در همان سال برجام به تصویب رسیده بود، برخی مسئولین بخاطر خوش‌خیالی بیش از حدی که به برجام داشتند، دیگر در زمینه‌ی گسترش ارتباط با چین فعالیتی نکردند تا اینکه آمریکا از برجام خارج شد و ۳ کشور اروپایی هم علناً بدعهدی‌های خود را اظهار داشتند، اینجا بود که نگاه‌ها به سمت چین چرخید، علت اصلی این تغییر نگاه نیز اهتمام رهبر حکیم انقلاب اسلامی در نگاه به شرق بود. ایشان در بهمن سال ۹۷، دکتر لاریجانی را به عنوان فرستاده‌ی ویژه‌شان به چین فرستادند تا سنگ بنای مستحکم یک ارتباط متوازن و دو جانبه گذاشته شود.

امام جمعه کامفیروز تاکید کرد: این سند همکاری ۲۵ ساله هنوز بین دو کشور قطعی نشده و باید مراحل قانونی خود را بگذراند اما امیدواریم که هرچه سریع‌تر انجام شود چرا که اثر مستقیم بر روی بهبود اوضاع اقتصادی کشور خواهد داشت آمریکا می‌کوشد که با فشار حداکثری معیشت مردم را در وضعیتی قرار دهد که همه به فقر مبتلا شوند. این سند همکاری می‌تواند این تلاش آمریکا را بالکل بی‌اثر کرده و آن را خنثی نماید.

وی در پایان با یادآور شدن روز چهارشنبه پیش‌رو که مصادف با یکم ذی‌الحجة الحرام و سالروز ازدواج امیرالمومنین و بی‌بی فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیهما می‌باشد، گفت: ازدواج در اسلام امر خطیریست که منشأ و مبدا برکات فراوانی است.

امام جمعه کامفیروز افزود: برخی از مشکلات حادِ قسمت عمده‌ای از جوانان ما، بخاطر ازدواج نکردن است. بخاطر آداب و رسوم بیجا و نادرست، سن ازدواج روز بروز دارد بالاتر می‌رود و جوان هم که سرشار از میل جنسیست به علت صعب الوصول بودن ازدواج ناچار است روبه کارهای نامشروع با انحاء و انواع گوناگونش آورده و ثمره‌ی آن‌هم چیزی جز آلوده شدن جامعه و ازدیاد فساد و فحشاء نمی‌باشد.

وی ادامه داد: با مهریه‌های سنگین و جهیزیه‌های گزاف زمینه‌ی فراری شدن جوانان از ازدواج را فراهم نکنید که در این صورت شما هم در گناه آنان شریک خواهید بود، مهریه سنگین موجب مستحکم شدن بنیان خانواده نمی‌شود. آن چیزی که مرد را پابند همسر خود می‌کند و موجب می‌شود تا آخرین لحظه به پای او بماند محبت و خوش اخلاقی خانم‌های محترم است نه مهریه‌ی سنگین آن‌ها.

کد خبر 4976054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha