۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۴۶

استاندار تهران:

افزایش هزینه کلاس‌های فوق برنامه در مدارس تهران توجیهی ندارد

افزایش هزینه کلاس‌های فوق برنامه در مدارس تهران توجیهی ندارد

تهران- استاندار تهران گفت: افزایش هزینه کلاس‌های فوق برنامه در مدارس تهران توجیهی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهر تهران با انتقاد از شهریه برخی مدارس هیأت امنایی در تهران اظهار داشت: در شرایط فعلی هیچ توجیهی برای افزایش هزینه برای کلاس‌های فوق برنامه در مدارس شهر تهران قابل قبول نیست.

استاندار تهران گفت: ۳۰۰ مدرسه هیأت امنایی در شهر تهران وجود دارند که متأسفانه شهریه‌های این مدارس بسیار بالا است و باید بدانیم که مدارس هیأت امنایی شبیه به بیمارستان‌های خیریه هستند که متأسفانه علیرغم خیریه‌ای بودن مبالغ زیادی از بیماران دریافت می‌کنند.

محسنی بندپی افزود: آماده‌ایم تا جلسه‌ای فوق العاده برای تبدیل املاک آموزش و پرورش و اعطای کاربری آموزشی برگزار کنیم و از هر ظرفیت قانونی برای تغییر کاربری املاک آموزش و پرورش در استان تهران بهره می‌گیریم.

وی در ادامه به کمبود شدید فضاهای آموزشی در استان تهران گفت: قرار شد از چند طریق نسبت به تأمین این فضاها اقدام کنیم و در این خصوص پیشنهاد اداره کل نوسازی مدارس استان، مبنی بر این است که از ظرفیت‌های که در حدود ۲۵۰ الی ۳۰۰ مدرسه‌ای که در شهر تهران وجود دارد برای افزایش فضاهای آموزشی به شکل افقی و ایجاد ۴ تا ۶ کلاس درس استفاده شود که اجرایی شدن آن گامی مؤثر در زمینه رفع کمبودها به شمار می‌رود.

استاندار تهران عنوان داشت: با توجه به قانون شورای آموزش و پرورش مبنی بر تخصیص ۵ درصدی عوارض، نوسازی و پذیره شهرداری‌ها تاکنون شفافیت در این زمینه وجود نداشته و باید مکاتباتی با مجلس و اداره کل قوانین و شهرداری صورت گیرد تا نسبت به آنچه که در قانون تکلیف شده عمل و اجرایی شود و در این راستا همراهی و همکاری دستگاه‌ها می‌تواند راهکاری مطلوب و مؤثر در زمینه رفع کمبود فضاهای آموزشی در شهر تهران باشد.


 

کد خبر 4979840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha