۴ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۲۸

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان:

مونسون هوای ۱۷ نقطه سیستان و بلوچستان را بارانی کرد

مونسون هوای ۱۷ نقطه سیستان و بلوچستان را بارانی کرد

زاهدان- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: حدود یک ماه از آغاز فعالیت سامانه مونسون می‌گذرد و هنوز بارش‌ها ادامه دارد به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته از ۱۷ نقطه این استان بارندگی گزارش شد.

محسن حیدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: این بارش‌ها در شهرستان خاش، ایرانشهر، دلگان، نیکشهر و سرباز روی داده است به طوری که بر اساس گزارش‌های محلی در برخی مناطق منجر به جریان یافتن رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی موقتی معابر شده است.

وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌ها تا این موقع بیشترین بارش‌ها به ترتیب از «دولابکان» دلگان با ۲۲، «مچان» سرباز ۲۱، «ابتر» ایرانشهر ۱۲.۶ و کارواندر خاش ۹ میلی متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته در شرایطی روی داد که بیشینه دمای ۸ شهر استان شامل ایرانشهر، نیکشهر، زهک، میرجاوه، زابل، نصرت آباد، سراوان و مهرستان به بین ۴۰ تا ۴۴ درجه سلسیوس رسیده است.

وی با بیان اینکه بارش‌های همرفتی امروز نیز در ارتفاعات جنوب و جنوب شرق ادامه دارد، گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود امروز این بارش‌ها در برخی نقاط سواحل استان نیز اتفاق بیافتد.

حیدری تصریح کرد: با توجه به ویژگی سامانه‌های همرفتی انتظار وقوع تندباد لحظه‌ای، صاعقه و بارش تگرگ به ویژه در ارتفاعات وجود دارد.

وی بیان کرد: در این مدت آبگرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی و طغیان موقتی رودخانه‌های فصلی، پیش بینی می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود مردم در مناطق ذکر شده از رفتن به ارتفاعات، توقف و تردد در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به شدت گرفتن وزش بادهای ۱۲۰ روزه از یکشنبه در شمال استان خبر داد و گفت: افزایش غلظت ذرات غبار، کاهش دید افقی و کیفیت هوا به ویژه در برخی محورهای مواصلاتی شمال استان از پیامدهای این بادها است.

کد خبر 4982136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha