۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۱۲

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهاقان خبر داد

ثبت نام ۱۱۰ مداح دهاقانی در سامانه طوبی

ثبت نام ۱۱۰ مداح دهاقانی در سامانه طوبی

دهاقان-رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهاقان گفت: تا به حال ۱۱۰ مداح خواهر و برادر در سامانه طوبی ثبت نام و درجه بندی شده‌اند که در راستای ارتقای سطح این مداحان دوره‌های آموزشی نیز برگزار می شود.

حجت‌الاسلام مرتضی سعیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر از برگزاری انتخابات کانون مداحان در شهرستان دهاقان خبر داد و اظهار داشت: چهارمین دوره انتخابات کانون مداحان با رویکرد و شعار «کانون مداحان در مسیر ارتقا؛ حمایت بیشتر، هدایت بیشتر، نظارت مؤثرتر» در شهرستان دهاقان سوم مرداد ماه همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهاقان بیان داشت: هدف از تشکیل کانون مداحان، ساماندهی مداحان، نظارت بر عملکرد تخصصی و شأنی مداحان، تعیین متولی خاص در امور مداحان و شعرا در ارتباط با سایر دستگاه‌ها و نهادها، آسیب‌شناسی و آسیب زدایی مدّاحی و شعر از حیث محتوا، الحان و اشعار و همچنین هدایت فعّالیّت های تبلیغی مدّاحان در جهت نیل به اهداف انقلاب اسلامی است.

سعیدی افزود: انتخابات کانون مداحان در سه سطح (شهرستان، استان و کشور) به‌صورت چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود و اعضای انتخاب‌شده در کانون مداحان شهرستان، رئیس و اعضای هیأت‌رئیسه کانون مداحان استان را دو سال یک‌بار انتخاب و متعاقباً، اعضای استانی نیز هیئت‌رئیسه کانون مداحان کشور را تعیین می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهاقان با اشاره به اینکه کانون مداحان، مجمعی است غیر انتفاعی، داوطلبانه و بدون وابستگی سیاسی و جناحی که برای ساماندهی مداحان تأسیس شده است، افزود: کلیه مداحان مستمر، یعنی مداحانی که در سطح شهرستان به عنوان ستایشگری اهل بیت (ع) شناخته شده و علاوه بر ایام محرم در مناسبت‌های مذهبی (اعیاد و شهادت‌های اهل بیت (ع) اجرا دارند، به شرط آنکه در سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان مداح ثبت شده و دارای پرونده باشند حق شرکت در این انتخابات را داشتند.

سعیدی همچنین بیان داشت: تا به حال ۱۱۰ مداح خواهر و برادر در سامانه طوبی ثبت و بر اساس معیارها و آزمون‌ها درجه بندی شده‌اند که در راستای ارتقای سطح این مداحان در طول سال دوره‌های آموزشی نیز برگزار می‌شود.

وی در پایان از مشارکت ۸۵ درصدی مداحان این شهرستان در این دوره از انتخابات خبر داد و بیان کرد: پس از شمارش آرا، آقایان محمدرضا شریعت، ولی الله ذوالفقاری، قدرت الله یعقوبی، محمد عنایتی و علی اکبر جلالی حائز بیشترین آرا شدند و به‌عنوان اعضای کانون مداحان شهرستان انتخاب شدند.

کد خبر 4983240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha