۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۰۴

معاون عمرانی استاندار کردستان:

پروژه چهارخطه کردن گردنه صلوات آباد سنندج در دست اجراست

پروژه چهارخطه کردن گردنه صلوات آباد سنندج در دست اجراست

سنندج – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از فعال بودن پروژه چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد شهر سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز مدیران و نمایندگان احزاب کشور از پروژه‌های عمرانی در دست اجرا در استان کردستان بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های عمرانی قرار گرفتند.

طرح چهار خطه گردنه صلوات‌آباد سنندج اولین پروژه‌ای بود که نمایندگان احزاب از آن بازدید کردند.

در این بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: پروژه چهار خطه گردنه صلوات آباد سنندج به طول ۲۱.۵ کیلومتر در قالب ۴ قطعه در حال اجرا است که با هدف ارتقا ایمنی مهمترین محور استان و دسترسی سریع به نقاط مرکزی کشور و تسهیل توسعه گردشگری منطقه انجام می‌شود.

شهرام ملکی اظهار کرد: این پروژه از سال ۹۵ به منظور بهسازی و ارتقا وضع موجود به صورت اجرای باند دوم با برآورد اولیه ۶۰ میلیارد تومان هزینه در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان قرار گرفت اما کار با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۷ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه تخصیص یافته است، یادآور شد: تاکنون ۱۱ کیلومتر این مسیر به بهره‌برداری رسیده و قرار است تا آبان ماه امسال این رقم به ۱۸ کیلومتر ارتقا یابد و برای تحقق این مهم، ۵۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان بیان کرد: ۲.۷ کیلومتر از پروژه چهار خطه کردن گردنه صلوات‌آباد سنندج باقی مانده که قرار است به صورت تونل ایجاد شود و با انتخاب پیمانکار، اجرای آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

در ادامه نمایندگان خانه احزاب از پروژه راه‌آهن همدان - سنندج نیز بازدید کردند.

معاون عمرانی استاندار کردستان در این بازدید اظهار کرد: اجرای این طرح از سال ۸۲ تعریف شد و طول آن ۱۵۱ کیلومتر است که ۶۰ کیلومتر آن در استان همدان و ۹۱ کیلومتر آن در استان کردستان بوده و هدف از اجرای آن اتصال سنندج به شبکه سراسری راه‌آهن، کاهش تصادفات جاده‌ای و توسعه گردشگری در منطقه است.

ملکی با بیان اینکه این خط آهن شامل هفت ایستگاه، ۲۰ دهنه پل، ۲۹ تقاطع تعریف شده با ۶۴۰ متر طول است، یادآور شد: راه‌آهن همدان - سنندج، شامل سه قطعه بوده که قطعه اول ۶۵ کیلومتر طول و ۷۱ درصد پیشرفت، قطعه دوم ۵۶ کیلومتر طول و ۴۱ درصد پیشرفت و قطعه سوم نیز ۳۰ کیلومتر با ۱۰۰ درصد پیشرفت است، ضمن اینکه زیرسازی این طرح در مجموع ۶۵ درصد پیشرفت دارد.

وی اعتبار تخصیص یافته به پروژه راه‌آهن همدان - سنندج را در سال گذشته ۳۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امسال نیز ۳۵۰ میلیارد تومان به این طرح تخصیص یافته که ۲۴۹ میلیارد تومان آن تخصیص نقدی و ۱۰۰ میلیارد تومان از استاد خزانه است و مشکلی از لحاظ اعتبارات نقدی نداریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: برای پیشرفت در اجرای این پروژه، کار ریل‌گذاری از سمت ایستگاه سنندج به صورت دستی آغاز شده و تاکنون ۱۱ کیلومتر آن انجام شده است، ضمن اینکه عرصه ایستگاه تشکیلاتی سنندج ۵۲ هکتار وسعت دارد.

ملکی به انجام مطالعات برای اجرای قطعه چهارم این پروژه اشاره و اضافه کرد: قرار است در قالب قطعه چهارم، راه‌آهن تا ورودی شهر سنندج نیز ادامه یابد و برای انجام آن جانمایی ایستگاه سنندج نیز مصوب شده است.

وی با بیان اینکه اتصال راه‌آهن همدان - سنندج به مرز باشماق نیز در حال بررسی است، تاکید کرد: این طرح به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد شده است که قرار است تصمیم نهایی در وزارتخانه گرفته شود.

کد خبر 4992175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha