۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۰۶

فرماندار تنگستان:

خط‌کشی عابر پیاده مقابل مدارس شهرستان تنگستان سریع‌تر انجام شود

خط‌کشی عابر پیاده مقابل مدارس شهرستان تنگستان سریع‌تر انجام شود

بوشهر- فرماندار شهرستان تنگستان گفت: در ایام مانده به شروع سال تحصیلی جدید، شهرداران و دهیاران شهرستان تنگستان هرچه سریع‌تر برای خط‌کشی عابر پیاده مقابل مدارس اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسن رفیعی پور صبح یکشنبه در نشست شورای ترافیک شهرستان تنگستان اظهار داست: در حوزهٔ ترافیکی، برای ایجاد ایمنی و سلامت شهروندان، نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی هستیم.

وی ضمن تقدیر از پلیس‌راه و راهور برای حضور مداوم در مسیرها و اهمیت دادن به سلامت شهروندان و همچنین اقدامات شهرداری‌ها، دهیاران و اداره راهداری که در راستای ارتقای ایمنی سطح راه‌ها تلاش دارند تصریح کرد: برای کاهش رفتارهای پرخطر بعضی از راننده‌ها و عابران پیاده، نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی هستیم.

فرهنگ‌سازی برای استفاده از دوچرخه به جای موتورسیکلت

رفیعی پور اضافه کرد: بعضاً دانش آموزان برای استفاده از موتورسیکلت دارای سن قانونی نیستند، اما در مدارس تنگستان می‌بینیم که اکثر دانش‌آموزان برای رفت‌وآمد از موتورسیکلت استفاده می‌کنند و نیاز هست که آموزش و پرورش اهرم و دلوار با کمک راهور در این امر فرهنگ‌سازی لازم برای استفاده از دوچرخه به جای موتورسیکلت توسط دانش آموزان را داشته باشند.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود مواردی که قرار هست در شورای ترافیک مصوب شود، علمی و فنی بوده و از قبل کارشناسی میدانی شوند تا مورد اعتراض واقع نشوند.

کاهش تلفات جانی در بخش دلوار

رفیعی پور یادآور شد: تنگستان یکی از شهرستان‌هایی بود که بیشترین تلفات جاده‌ای و فوتی را در حوادث جاده‌ای در مسیری ۵۵ کیلومتری در بخش دلوار داشت؛ به‌گونه‌ای که طی سال ۹۷ تا اوایل سال ۹۸، حدود ۵۴ فوتی در تصادفات این جاده ثبت‌شده بود که خوشبختانه با تصویب شورای ترافیک شهرستان سرعت کاه‌هایی در این مسیر اجرایی شد که تلفات جاده‌ای را بسیار کاهش داد و آمار فوتی‌های این مسیر تقریباً به صفر رسید.

پروژه‌های بخش دلوار اجرایی شود

فرماندار تنگستان اظهار داشت: با توجه به مشکلات ترافیکی بجا مانده در بخش دلوار، دهیاران روستاهای خور شهاب، بندر رستمی و بندر بوالخیر هر چه سریع‌تر پروژه‌های احداث بلوار را با رعایت اصول ایمنی و نصب علائم هشداردهنده اجرایی کنند.

رفیعی پور ضمن اشاره به سرعت کاه‌ها و شیارهای غیراستاندارد ایجادشده در مسیر اهرم - برازجان هشدار داد: اداره راهداری شیارها و سرعت کاه‌های مسیر را اصلاح‌کرده و به هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست که یک دهیار در یک مسیر ۱۵۰ متری، پنج ورودی از روستا به اتوبان باز کند؛ با یک بررسی و بازدید میدانی از انجام این‌گونه موارد در روستاها جلوگیری شود و بر اساس طرح هادی روستاها، هر کدام یک ورودی و یک خروجی را داشته باشند و سایر مسیرها مسدود شود.

دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری کنکور همکاری کنند

فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: در هفته پیش رو موضوع مهم کنکور را در پیش داریم که برای تسهیل در ترافیک نیاز هست همه دستگاه‌های اجرایی همکاری‌های لازم را داشته باشند؛ از پلیس راهور می‌خواهم که در این ایام برای کاهش استرس دانش آموزان، از برخورد با دانش آموزان موتورسوار بپرهیزند.

کد خبر 4999488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha