۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۲۴

مسجدجامعی تذکر داد

عدم توجه به نظر شورایاران در نامگذاری معابر

عدم توجه به نظر شورایاران در نامگذاری معابر

مسجد جامعی با انتقاد از عدم نظرخواهی از شورایاران برای انتخاب نام معابر گفت: بارها در این زمینه تذکر داده ام، عمر این شورا تمام شد اما به نتیجه نرسید.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با یادآوری اینکه در صحن شورای چهارم تصمیم گرفته ایم معبر مهمی را به اسم آقای ابوترابی جانباز نامگذاری کنیم که زمانیکه کارهای آن تمام شده بود خانواده شأن با این تغییر نام مخالفت کردند چون معتقد بودند این تغییر نام به اصالت نام منطقه آسیب وارد می‌کند، ابراز داشت: برای خیابان ری هم این اتفاق افتاد که می‌خواستند به نام آیت الله فلسفی تغییر دهند که خانواده شأن با توجه به اینکه ری نام قدیمی این منطقه است، مخالفت کردند.

وی افزود: در این زمینه تذکری به هیأت رئیسه دادم. دیروز جلسه با شورایاران داشته ایم و باز هم این مساله مطرح شد، آنها گفتند در جلسات متعدد گفته اید که از توفیقات این شورا استفاده از شورایاری‌ها برای تغییر نام خیابان‌ها است. اما در بسیاری از تغییر نام‌ها نظری گرفته نشد.

مسجد جامعی نمونه‌ای از این عدم توجه به نظر شهروندان و اعضای شورایاری را در تغییر مجدد نام خیابان سپهسالار برشمرد و گفت: اتفاقی که برای خیابان سپهسالار افتاد اینگونه بود که پس از تغییر نام این خیابان به صف، باز هم بعد از پایان آن دوره شورا این نام دوباره به سپهسالار تغییر کرد.

وی افزود: در آبانماه، ۱۰ نفر از اعضای شورا خواهش کردند این موارد اصلاح شود اما با گذشت ۹ ماه اتفاقی نیفتاده است و با وجود اینکه براساس آئین نامه حداکثر بررسی لوایح و طرح‌ها یک ماه است ولی این درخواست مسکوت مانده است.

این عضو شورای شهر گفت: تا به حال ۵ تا ۶ بار در این باره تذکر داده ام، عمر شورا تمام شد پس کی می‌خواهید این کار را انجام دهید؟ این حقوق شهروندی است که در تغییر نام یک محله با سابقه به نظر شورایاران احترام بگذاریم.

هاشمی در پاسخ به این تذکر گفت: با وجود نامه‌ای که دادید جلسه‌ای با حضور حق شناس و هیأت رئیسه گذاشته شده است.
 

کد خبر 4999596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha