۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۱۱

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

۲۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راه‌های کردستان اختصاص یافت

۲۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راه‌های کردستان اختصاص یافت

سنندج - مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: برای توسعه زیرساخت‌های راه در استان از منابع مختلف بودجه ۹۹، دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به راهسازی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصدیق ثابتی صبح امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این میزان اعتبار از محل منابع ملی، استانی و سایر ردیف‌ها در طرح‌های در دست اجرای این استان هزینه می‌شود.

وی افزود: عمده طرح‌های هدف این اعتبارات شامل کریدور شمال - جنوب (بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب)، جاده مریوان - سنندج، طرح چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد محور سنندج - همدان است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در خصوص طرح کریدور شمال - جنوب در کردستان بیان کرد: بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور بوده که از ۴۱۶ کیلومتر طول این بزرگراه حدود ۳۲۰ کیلومتر آن در کردستان واقع شده و اکنون ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ثابتی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۴۶ کیلومتر از این مسیر در کردستان زیر بار ترافیک رفته است، ادامه داد: طول کلی کریدور بزرگراهی غرب کشور یک هزار و ۳۲۸ کیلومتر است که پنج استان غرب کشور را در بر می‌گیرد.

وی یادآور شد: اتمام عملیات اجرایی پروژه بزرگراهی کرمانشاه - میاندوآب نیاز به اعتباری بیش از ۹ هزار میلیارد ریال دارد که در صورت تأمین آن و تخصیص اعتبار لازم انتظار می‌رود در ۳ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: بهبود شرایط ترافیکی، ارتقای سطح برخورداری از راه مناسب، تسهیل مبادلات تجاری، صرفه جویی در زمان و انرژی، کاهش تلفات و ازدیاد ایمنی و همچنین رضایت مندی کاربران به عنوان مزایای این طرح بزرگ راهسازی است.

کد خبر 5000544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha